دولت به وعده بازگرداندن اصلاحیه قانون کار عمل کند

کدخبر: ۱۶۷۲۱۱
دبیر کانون هماهنگی شورای اسلامی کار تهران اصلی‌ترین مطالبه جامعه کارگری را حفظ امنیت شغلی و بازگشت اصلاحیه قانون کار ذکر کرد و از دولت و وزارت کار خواست تا در جهت تحقق این دو خواسته گام بردارند.
دولت به وعده بازگرداندن اصلاحیه قانون کار عمل کند

به گزارش ایسنا،‌ حسین حبیبی ـ در همایش تجلیل از کارگران شهر تهران در وزارت کار گفت: زمانی که از امنیت شغلی صحبت می‌کنیم در واقع از مهمترین، اصلی ترین و بنیادی ترین مطالبه و خواسته جامعه کارگری سخن می‌گوییم تا جایی که امنیت شغلی این روزها زبانزد عام و خاص شده است. شاید به این دلیل که در صورت نبود امنیت شغلی، جامعه دچار یک بحران و سردرگمی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌شود و به کشور آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: کشوری که کارگرانش در آن امنیت شغلی نداشته باشند به مثابه نیروی عظیم سپاه دشمن هستند و این مساله به قدری حایز اهمیت است که رئیس جمهوری هم در مراسم روز جهانی کارگر بر آن تاکید کرد و قول مساعد داد که امنیت شغلی کارگران را به عنوان دغدغه اصلی داشته باشد.

حبیبی ادامه داد: امنیت شغلی زمانی محقق می‌شود که تبصره یک و دو ماده ۷ قانون کار به نحو شایسته عملیاتی شود و در مشاغل مستمر قراردادهای کار موقت منعقد نشود.

به گفته این مقام مسئول کارگری در حال حاضر امنیت شغلی دغدغه عمومی ۵۴ درصد جمعیت کشور به شمار می‌رود که اگر به مخاطره بیفتد در واقع امنیت شغلی نیمی از جمعیت کشور دچار مشکل می‌شود.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار همچنین بازگشت اصلاحیه قانون کار از مجلس را یکی دیگر از خواسته‌های کارگران ذکر کرد و با اشاره به وعده رئیس جمهوری مبنی بر بازگشت آن گفت: رئیس جمهوری به کارگران قول داده که اصلاحیه مخرّب و ضد کارگری قانون کار را از مجلس برگرداند به همین دلیل کارگران روی حرف ایشان چه در مقام رئیس جمهوری چه در مقام روحانی حساب باز کرده‌اند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات کارگران شهرداری را مورد اشاره قرارداد و گفت: از شورای شهر به عنوان متولی شهر تهران انتظار داریم که در جهت حل مشکل کارگران این بخش اهتمام بیشتری نشان بدهد چون کارگران شهرداری باید از روابط کار بهتری برخوردار باشند، ولی متاسفانه شاهد هستیم که بیشتر کارگران شهرداری‌ها مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند که این امر نیازمند نظارت شورای شهر و عملکرد شهرداری است.

به گفته وی پس از حادثه ساختمان پلاسکو در خصوص همسان سازی حقوق و دستمزد کارگران سازمان آتش‌نشانی با کارمندان شهرداری‌ها وعده‌هایی داده شده که تاکنون این وعده‌ها محقق نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید