ایجاد شغل بدون فضای امن کسب و کار غیر ممکن است

کدخبر: ۱۶۷۷۲۸
یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه اگر امنیت نباشد سرمایه‌های داخلی هم به بیرون مرزها فرار می‌کنند، گفت: برای ایجاد اشتغال در کشور قبل از جذب سرمایه‌ها به فضایی آرام و مناسب برای کسب و کار نیاز داریم.
ایجاد شغل بدون فضای امن کسب و کار غیر ممکن است

داوود امیری ـ در گفت‌وگو با ایسنا، لازمه ایجاد شغل در کشور را بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: معتقدم قبل از جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی باید فضای کسب و کار در کشور را سامان بدهیم. در زمان تحریم‌ها نمی‌توانستیم پولی را که از محل صادرات عایدمان می‌شد بگیریم ولی امروز می‌توانیم.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار از سرمایه‌گذاری‌ مهمتر است، گفت: اگر فضای مناسب و آرام برای کسب و کار مهیا شود هم شغل و کسب درآمد حاصل می‌شود و هم  سرمایه‌گذاران به دور از هرگونه تنش و نگرانی از آینده سرمایه‌هایشان را وارد کشور می‌کنند.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری چنانچه امنیت سرمایه‌گذاری در کشور فراهم نشود سرمایه‌های داخلی هم به بیرون مرزها فرار خواهند کرد.

وی درباره وعده ایجاد پنج میلیون شغل توسط یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ابراز عقیده کرد و گفت: چنین وعده‌ای نمی‌تواند جنبه عملیاتی بگیرد و بیشتر حالت تبلیغاتی دارد، اما نباید مردم را با چنین حرکتهایی تحقیر کنیم.

امیری در ادامه درباره برنامه برخی کاندیداهای ریاست جمهوری برای افزایش یارانه دهکهای کم درآمد، گفت: در هیچ جای دنیا به این شکل نداریم که دولت به افراد یارانه بدهد. متاسفانه هدفمندی یارانه‌ها به شکل درست اجرا نشد و دیدیم که امروز موجب بدبختی مردم شده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی گفت: در دولت اصلاحات قانونی به نام نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به تصویب رسید، ولی اجرایی نشد در حالی که این نظام تاکید داشت که دولت باید بستر لازم برای حمایت افراد در دوران بیکاری، بازنشستگی و در راه ماندگی را فراهم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و بیمه ناتوانان را با جدیت دنبال کند.

وی افزود: در ماده ۲۹ قانون اساسی اشاره شده که دولت باید برای جلوگیری از آسیب و سقوط افراد در راه مانده و بی پناه وارد عمل شود. در بحث بیمه‌های درمان در گذشته با یک بیمه همه افراد خانواده زیر خط فقر می‌رفتند در حالی که اگر نظام درمان درستی داشتیم مانع از سقوط و آسیب شدید افراد می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید