تولید 23 خودرو بر اساس پلت فرم جدید داخلی!

کدخبر: ۱۶۷۹۸۰
مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه هدف نهایی در تولیدات مشترک با شرکتهای خارجی رسیدن به ۷۰ درصد ساخت داخل است، گفت:با پلتفرم جدید ۲۳ محصول طراحی و تولید خواهد شد.
تولید 23 خودرو بر اساس پلت فرم جدید داخلی!

به گزارش مهر، هاشم یکه زارع در مراسم امضای قرارداد و تفاهم نامه دوجانبه برای طراحی پلتفرم محصولات جدید ایران خوورو گفت: صنعت خودرو در همه جای دنیا پیشران صدها صنعت دیگر است و ما در ایران سهم بسزایی در اقتصاد کشور ایفا می کنیم.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خوودرو در داخل کشور تولید و با بازارهای داخلی عرضه شده است. اگر ما این تعداد تولید و تامین نیاز داخلی را نداشتیم و این کالا را وارد میکردیم بیش از  ۱۳ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد. در حالی که  یک بیستم این مبلغ صرف ساخت و عرضه خودروهای داخلی در بازار شده است.

وی تاکید کرد: ما برای اینکه زنجیره کاریمان را تکمیل کنیم نمی‌توانستیم همکاریهای بین المللی را دست کم بگیریم لذا بعد از آغاز مجدد ارتباط با دنیا تفاهم نامه های بسیاری منعقد کردیم.

وی افزود: ما هفته پیش نخستین تولید مشترک با پژو را داشتیم و تا پایان سال مدل ۳۰۱ را تولید خواهیم کرد.

به گفته یکه زارع هدف نهایی در تولیدات مشترک با شرکتهای خارجی رسیدن به ۷۰ درصد ساخت داخل کشور است.

وی ادامه داد: ما تا پایان سال جاری حداقل با سه شرکت بزرگ خودروساز دیگر قرارداد مشارکت امضا خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خوودرو تصریح کرد: در کنار همکاری های بین المللی نگاه و تمرکز به درون از مهمترین اولویتهای ایران خودرو است و نمیتوانیم صرفا به همکاریهای مانند پژو اکتفا کرد.

وی اظهار کرد: ما مباحثی مانند گیربکس، موتور، اکسل و ... را در تولید پلتفرم جدید در نظر گرفتیم و در تلاش هستیم شرکتهای قطعه ساز هم به کار گرفته شده و نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: پیش بینی اولین محصول پلتفرم جدید ظرف دوسال و نیم آینده وارد بازار خواهد شد و انواع خودروهدی صندوقدار و هاچبک و هیبریدی و برقی و suv بر مبنای این پلتفرم تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی ۱۰ سال ۲۳ محصول روی این پلتفرم تولید خواهد شد و تکیه بر قطعه سازان داخلی هدف اصلی ما در طراحی این پلتفرم است.

یکه زارع خاطرنشان کرد: ما در هر دوره زمانی باید محصولات قدیمی را از چرخه خارج کرده و محصولات جدید طراحی و تولید کنیم و قطعه سازان نیز باید خود را با دانش روز ارتقا دهند.

وی تاکید کرد: در حوزه خدمات پس از فروش هم اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد:  ما به عنوان ایران خودرو پیش بینی کردیم سهم بالایی از این پلتفرم صادر شود و هر ایرانی در جاده های خارج از کشور تولیدات ایرانی را ببیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید