تکلیف مشمولان سهام عدالت که شماره شبای اشتباه داده‌اند چیست؟

کدخبر: ۱۶۸۷۲۵
شماره شبای بانکی مشمولان سهام عدالتی که از سوی بانکها به تایید نرسیده باشد، به شماره‌های تلفن همراه معرفی شده از سوی مشمولان ارسال می‌شود.
تکلیف مشمولان سهام عدالت که شماره شبای اشتباه داده‌اند چیست؟

به گزارش سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: شماره شبای بانکی مشمولان سهام عدالتی که از سوی بانکها به تایید نرسیده باشد، به شماره‌های تلفن همراه معرفی شده از سوی مشمولان ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ بیشتر شماره‌های شبا بانکی تایید نشده مربوط به مشمولینی است که به جای ثبت شماره شبای حساب خود در سامانه سهام عدالت، شماره شبا شخص دیگری را وارد کرده اند. به این معنی که مثلا پدر خانواده نمی تواند شماره حساب شبا خود را برای دیگر اعضا نیز وارد کند و هر فرد باید به نام خود شماره حساب شبا داشته باشد.

از ین رو در مصادیق فراوانی مشاهده شده که والدین یا شخص دیگری از طرف مشمول، به جای درج شبا بانکی شخص سهامدار مشمول، شبا بانکی متعلق به خود را در سامانه وارد کرده اند که منجر به تایید نشدن شبای بانکی در سامانه شده است.

همچنین بنابر اعلام سازمان خصوصی‌سازی از دیگر دلایل تایید نشدن شماره شبای بانکی، مسدود یا راکد بودن حساب بانکی مشمولان بوده است.

بر این اساس، مشمولانی که پیامک تایید نشدن شبای بانکی را دریافت کرده اند باید با مراجعه به بانک از مسدود نبودن حساب خود مطمئن شوند و به هر حال یک شماره شبا بانکی معتبر به نام خودشان را در سامانه ثبت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید