بهره برداری ترمینال سلام تا پایان سال 96

کدخبر: ۱۶۹۳۲۳
مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: روند ساخت ترمینال سلام متوقف نشده و طبق قراردادی که با پیمانکار منعقد شده امیدواریم تا پایان سال جاری این پایانه به بهره برداری برسد.
بهره برداری ترمینال سلام تا پایان سال 96

محمود نویدی روزدوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای تسریع در انجام عملیات ساخت ترمینال سلام در فرودگاه امام (ره) عملیات ساخت این ترمینال به بنیاد مستضعفان واگذار شد و از سال گذشته عملیات اجرایی آن ادامه داشت.

وی با اشاره به ظرفیت ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی ( ره ) افزود: ظرفیت این ترمینال سالیانه بین 5 تا 6 میلیون مسافر است و با بهره برداری از این ترمینال ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر از طریق فرودگاه امام سالیانه به بیش از 12 میلیون مسافر افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) درادامه به آغاز بکار گمرک در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی اشاره کرده و گفت:عملیات آماده سازی گمرک این منطقه آزاد در قسمت جنوبی این فرودگاه در دست اقدام قرار گرفته است و امیدواریم همزمان با هفته دولت امسال گمرک کار خود را آغاز کند.

نویدی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است با استقرار نیروی انسانی، گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاه امام خمینی ( ره ) از شهریور ماه امسال کار ترخیص کالا از این منطقه آزاد را آغاز کند.

مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) در باره طرح ساخت ترمینال ایرانشهر در فرودگام امام خمینی (ره ) نیز گفت: فراخوان عمومی ساخت ترمینال بزرگ ایرانشهر فرودگاه امام برگزار شده و بیش از 40 سرمایه گذار داخلی و خارجی برای ساخت این پایانه مسافری اعلام آمادگی کرده اند و شرکت ناکو هلند به عنوان مشاور کارفرمای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در حال ارزیابی توانمندیهای این سرمایه گذاران است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه امام خمینی در 35 کیلومتری تهران یکی از بزرگترین فرودگاه های منطقه است و سالیانه بیش از 8 میلیون مسافر از این فرودگاه تردد می کنند و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است با ساخت ترمینال سلام و ایرانشهر ظرفیت این شهر فرودگاهی سالیانه به بیش از 30 میلیون مسافر افزایش یابد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید