پیگیری روند پیشرفت پروژه های شرکت های ایرانی در عراق

کدخبر: ۱۶۹۳۳۳
در سفر رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به عراق که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و تعدادی از مدیران دو طرف انجام شد، روند پیشرفت پروژه‌های فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی که در کشور عراق در حال اجراست پیگیری شد.
پیگیری روند پیشرفت پروژه های شرکت های ایرانی در عراق

به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان توسعه تجارت ایران، پروژه ورزشگاهی الزوراء با ظرفیت 12 هزار و 500 نفر و پروژه ورزشگاهی التاجیات با ظرفیت 60 هزار نفر در بغداد توسط جمهوری اسلامی ایران در عراق ساخته می شود که پیشرفت اجرایی هر کدام به ترتیب حدود 41 و 30 درصد است. 

همچنین شرکت‌های مهندسی ایرانی خط راه‌ آهن بین دو بخش حجاما و ساوا را نیز در دست ساخت دارند.

وزارت صنایع عراق در حال حاضر حدود 140 کارخانه دارند که حدود 30 شرکت دولتی انها را مدیریت می‌کنند. 

«ولید حبیب الموسوی» معاون وزیر بازرگانی عراق در ملاقات با «خسروتاج» رئیس کل سازمان تجارت ایران درخواست خود را برای مشارکت شرکت های ایرانی در ساخت سیلوهای بتونی و فلزی و همچنین بازسازی و تعمیرات سیلوهای قدیمی عراق مطرح کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی نیز قرار گرفت. 

براساس این گزارش کارخانه‌های مذکور برای تولید محصول، مواد و تجهیزات مورد نیاز خود را از خارج تامین می‌کنند ولی به دلیل عدم رقابتی بودن، نیاز سایر وزارتخانه‌ها از خارج از کشور با کالای ساخته شده تامین می‌شود.

همچنین تعدادی از کارخانجات صنعتی عراق همچون تولید کابل، صنایع خودروسازی، صنایع فولاد، صنایع شیمیایی، مصالح ساختمانی، فراورده‌های بهداشتی و غیره براساس مواد دریافتی از ایران کار می‌کنند.

در این ملاقات‌ها طرفین موانع و مشکلاتی داشتند که سر راه شرکت‌های دو طرف وجود دارد را بررسی نموده و راهکارهای رفع موانع و تسریع در آن را خواستار شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید