دریافت وام خودرو برای خرید خودرو ایرانی + جزئیات و مدارک

کدخبر: ۱۶۹۵۹۴
اگر چه این روزها کمتر از وام خودرو می شنویم اما برخی بانک ها همچنان محل دریافت وام خودرو برای متقاضیان هستند. در بانک صادرات در قالب وام خرید کالاهای مصرفی بادوام می توانید با شرایط زیر نسبت به دریافت وام خودرو اقدام کنید.
دریافت وام خودرو برای خرید خودرو ایرانی + جزئیات و مدارک

به گزارش اقتصادنیوز ، البته دریافت وام خودرو از این طریق را می توانید تنها برای خودروهایی که ساخت یا مونتاژ داخل باشند استفاده کنید و به خودروهای خارجی و وارداتی تعلق نمی گیرد.

موارد اعطای این وام خرید خودرو به کلیه اشخاص حقیقی شامل بازنشستگان و حقوق بگیران بخش های دولتی و غیر دولتی و صاحبان مشاغل آزاد است.

برای دریافت وام خودرو افتتاح یا  دارا بودن یکی از انواع حسابهای قرض الحسنه ( جاری / پس انداز ) و سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت در نزد این بانک الزامی است.

حداکثر سقف دریافت وام خودرو جهت خرید کالای مصرفی با دوام و یا خرید خودرو به هر متقاضی معادل٨٠ درصد مبلغ پیش فاکتور برابر آخرین ضوابط جاری بانک خواهد بود.

وام خرید خودرو به حساب شرکت خودروساز و یا از طریق صدور چک بانکی در وجه شرکت مذکور پرداخت می شود. برای دریافت وام خودرو مدارک زیر لازم است: درخواست کتبی متقاضی جهت اخذ وام - تصویر برابر اصل شده هرگونه مدارک مربوط به محل فعالیت -  پیش فاکتور، تصویر برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی و مستندات شغلی و یا گواهی اشتغال به کار متقاضی دریافت وام و ضامن و یک برگ از قبوض آب ، برق ، گاز یا تلفن. همچنین متقاضی لازم است خودروی موضوع تسهیلات را برای طول دوره بازپرداخت به نفع بانک ، بیمه بدنه کند.

در وام خرید خودرو مجموع قراردادهای مشارکت مدنی و فروش اقساطی سهم الشرکه نمی بایست از٢٥ ماه کمتر و از ٦٠ ماه تجاوز کند.

در مورد وثیقه نیز رکن اعتباری تصویب کننده به تشخیص خود می تواند علاوه بر قرارداد لازم الاجرا بابت تعهدات مشتری ( اصل و سود تسهیلات ) به جز سفته وثائق دیگری را طبق آخرین دستورالعمل های بانک تعیین کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید