حذف موانع صادرات توسط دولت

کدخبر: ۱۶۹۶۲۵
در آستانه انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست‌جمهوری دولت دوازدهم، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های سرب و روی در قبال سیاست‌های دولت جدید گفت: دولت دوازدهم باید موانع صادراتی را حذف کند تا روند صادرات سرعت گیرد.
حذف موانع صادرات توسط دولت

 

حسن حسینقلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه انتخاب مجدد روحانی را به فال نیک می‌گیریم، گفت: یکی از وجوهی که می‌توانیم بگوییم تثبیت رییس‌جمهور در دولت جدید برای ما اتفاق مثبتی بود این است که چند ماهی ما دچار سکته کاری نمی‌شویم.

نایب رییس کمیسیون معدن اتاق بازارگانی در ادامه افزود: گرچه توقعات خود را از دولت جدید از طریق کمیسیون معدن اتاق بازرگانی منتشر کردیم اما باید تاکید کنم که انتظار ما این است که حمایت‌ها در حوزه تولید و معدن افزایش پیدا کند و به شکل خاصی توجه دولت به روی حوزه صادرات متمرکز شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های سرب و روی با اشاره به اهمیت صادرات در ادامه روند رشد معدن، گفت: نکته بسیار مهمی که در حوزه صادرات وجود دارد این است که در حال حاضر چند سالی می‌شود که قیمت ارز ثابت شده است، در حالیکه تورم داخلی از آغاز دولت یازدهم گرچه کنترل شده اما همچنان وجود دارد و هزینه‌های تولید را به عنوان مثال در حوزه نیروی انسانی افزایش می‌دهد که این موضوع باعث می‌شود قدرت رقابت کاهش پیدا کند.

حسینقلی افزود: در این حوزه انتظار داریم قیمت ارز همگام با تورم داخلی افزایش پیدا کند تا صادرکننده دچار مشکل نشود.

وی ادامه داد: در حالیکه قیمت ارز یک سوی ماجرا قرار می‌گیرد، طرف دیگر کاهش قیمت‌های برخی محصولات معدنی در ایام اخیر است؛ به طوری که ما شاهد افت قیمت محصولاتی مانند سرب، روی، نقره، سنگ آهن و موادی از این دست هستیم که باعث می‌شود پیوند این دو موضوع مشکلات صادراتی را به وجود آورد.

دولت باید سختی‌های صادرات را حذف کند

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های سرب و روی در حالیکه همچنان بر لزوم توجه بیشتر به صادرات تاکید کرد، ادامه داد: در این میان این انتظار وجود دارد که در سیاست‌هایی که تعیین می‌شود سختی‌هایی که در صادرات مانند عوارض وجود دارد و قوانینی که باید اتفاق بیفتد و هنوز در این حوزه پیشرفتی حاصل نشده است، باید با سرعت بیشتری جامه عمل به خود بگیرد تا سختی‌های صادرات برای تولیدکنندگان برطرف شود.

صادرات یعنی اشتغال/ شغل پایدار در معدن است

حسینقلی با بیان اینکه کسانی که به دنبال صادرات هستند باید به سراغ ریشه آن یعنی صادرات بروند، اظهار کرد: وقتی صادرات رونق بگیرد زمینه را برای ایجاد مشاغل به وجود می‌آورد و باعث می‌شود بسیاری از واحدها اقدام به توسعه فعالیت‌های خود با انگیزه‌های صادراتی کنند و در مواردی مانند معدن این موضوع نمود بیشتری دارد.

وی با اشاره به آمار اشتغال در حوزه معدن بیان کرد: هر شغل در معدن می‌تواند ۱۲ شغل را به وجود آورد و اشتغال در معدن یک اشتغال پایدار است که انتظار داریم در این حوزه توجهات لازم صورت بگیرد تا اهداف صادراتی نیز با حمایت دولت به سرانجام برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید