هزینه هایی برای اشتغال پایدار

کدخبر: ۱۶۹۶۲۶
یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: اگر برای اشتغال پایدار هزینه کنیم ارزش دارد و دولت دوازدهم باید در کنار شغل‌های زودبازده به اشتغال پایدار توجه نشان بدهد.
هزینه هایی برای اشتغال پایدار

فتح اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: شغل پایدار هر چند که سرمایه بالا و کلانی می‌خواهد اما امنیت و ثبات ایجاد می‌کند. ایجاد مشاغل خرد و کوچک و زودبازده برای جذب نیرو در ابتدای راه مفید است. ولی باید در کنار این نوع اشتغال، به پایدار کردن مشاغل هم فکر کنیم؛ لذا دولت دوازدهم باید زیرساختهایی را که طی چهار سال قبل ایجاد کرده و برنامه‌هایی که نیمه تمام مانده هرچه سریعتر به نتیجه برساند.

وی ادامه داد: امروز کارخانه‌ها و شرکتهایی داریم که در معرض ورشکستگی قرار دارند و کارگرانشان را تعدیل کردند که باید کمیته‌های حل بحران برای شناسایی و رسیدگی به وضعیت آنها تشکیل شود. اگر کارخانه‌ای توان تولید دارد ولی با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کند با تزریق منابع کمک کنیم فعالیتش متوقف نشود و اگر مستهلک و فرسوده شده‌ و قابل رقابت نیست برای بازسازی و نوسازی آن اقدام کنیم.

به اعتقاد رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، سرمایه باید در جایی هزینه و به کار گرفته شود که ضمن تامین و تضمین امنیت شغلی، قادر به تولید رقابت‌پذیر باشد.

بیات در عین حال توصیه کرد: طرح‌هایی که وزارت کار به منظور اشتغالزایی طراحی و ارائه می‌کند برآورد هزینه، مدت زمان اجرا و میزان تاثیرگذاری آن بر روند امنیت شغلی، روان سازی بازار کار و اینکه چه بخشی از جامعه جویای کار را در بر می‌گیرد پیش‌بینی و محاسبه شود.

وی گفت: استفاده از افرادی که به شکل سفارشی معرفی می‌شوند یا فاقد مهارت و تخصص لازم هستند به ضرر بازار کار و اشتغال است و انتظار می‌رود این مساله به جهت حفظ امنیت شغلی و کیفیت تولید ساماندهی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید