واردات آهن قراضه از تمامی مبادی آزاد شد

کدخبر: ۱۷۰۲۳۴
گمرک ایران اعلام کرد که بخشنامه های ردیف ۳۲ و ۴۴ مرکز واردات در خصوص ممنوعیت واردات قراضه آهن و سایر فلزات، لغو شد.
واردات آهن قراضه از تمامی مبادی آزاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، بخشنامه ممنوعیت واردات قراضه آهن و سایر فلزات لغو شد.

 گمرکات اجرایی

به پیوست تصویر نامه شماره ۸۳۱۸/۲۱۰/۹۶ مورخ ۲۴/۲/۹۶ سازمان توسعه تجارت وزارت – اداره کل مقررات صادرات و واردات، ارسال و اعلام می دارد، بر اساس مفاد نامه فوق الاشاره بخشنامه های ردیف ۳۲ و ۴۴ سال ۱۳۹۶ این مرکز، درخصوص ممنوعیت واردات قراضه آهن و سایر فلزات و ممنوعیت واردات و ترانزیت پسماندهای مندرج در الحاقیه شماره ۸ کنوانسیون بازل کان لم یکن اعلام می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید با رعایت کامل مقررات اقدام فرمایند.

علی معقولی

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

پیش از این، مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت نیز لغو این بخشنامه را خواستار شده بود. متن کامل نامه وی به گمرک ایران به شرح زیر است:

جناب آقای معقولی

مدیر کل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ج. ا. ایران

سلام علیکم

پیرو نامه های شماره ۶۷۸۳/۲۱۰/۹۶ مورخ ۱۷/۲/۹۶ و شماره ۴۱۱۶/۲۱۰/۹۶ مورخ ۳/۲/۹۶ موضوع قراضه و ضایعات فلزی، نظر به ضرورت انجام هماهنگی های لازم با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نامه های فوق کان لم یکن اعلام می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات متعاقب صورت پذیرد.

علی علی آبادی فراهانی

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات

همچنین در نامه دیگری آمده است:

جناب آقای معقولی

مدیر کل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ج. ا. ایران

سلام علیکم

بازگشت به نامه شماره ۲۴۵۶۲/۹۶ مورخ ۲۹/۱/۱۳۹۶ موضوع نامه شماره ۱۵۳/۲۰۵۷/۹۵/۲۲۰۳ مورخ ۱۵/۱/۱۳۹۶ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همانطور که مستحضرید واردات قراضه های آهنی و ضایعات فلزی از کشور عراق و افغانستان مطابق نامه شماره ۴۲۵۸/م/خ/ص مورخ ۲۸/۱۱/۱۳۹۲ این دفتر ممنوع اعلام گردیده است. بنابراین با توجه به حساسیت بسیار بالای موضوع به دلیل آلودگی های اینگونه قراضه فلزات به مواد شیمیایی و تشعشعات هسته ای خطرناک، همچنین وجود مواد منفجره عمل نکرده، دستور فرمایید مجددا موضوع را به صورت تاکیدی به گمرکات اجرایی ابلاغ نموده و از نتیجه اقدامات به عمل آمده این دفتر را مطلع نمایید.

علی علی آبادی فراهانی

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید