ایرلاین بدون «آسمان» ، بهترین خط هواپیمایی جهان شد!

کدخبر: ۱۷۲۷۹۹
به رغم تلاش های کشورهای عربی برای منزوی ساختن قطر و بستن آسمان و حریم هوایی خود به روی این کشور، شرکت قطر ایرویز توانست بهترین شرکت هوانوردی جهان انتخاب شود.
ایرلاین بدون «آسمان» ، بهترین خط هواپیمایی جهان شد!

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، مقام نخست جایزه اسکای تکس امسال، که لیستی از 100 ایرلاین برتر جهان است و در روز دوم نمایشگاه هوایی پاریس اعلام شد، به شرکت قطر ایرویز رسید. شرکت قطر ایرویوز با به زیر کشیدن شرکت هواپیمایی امارات، مقام اول را از آن خود کرد و هواپیمایی امارات در جایگاه دوم قرار گرفت. این رتبه بندی بر اساس یک تحقیق سالانه از مسافران تهیه می شود.

اکبر الباکر، مدیر شرکت قطر ایرویز، با استفاده از فرصت اعطای این جایزه در سخنان مهمی، محاصره قطر از سوی کشورهای عربی را محکوم کرد.

الباکر در مراسم اهدای این جایزه گفت: «این جایزه متعلق به من یا ایرلاین من نیست، بلکه متعلق به کشورم است.» وی افزود، قطر تحت محاصره «گرگ های بزرگ» قرار دارد.

در این فهرست، شرکت آلمانی لوفتهانزا با 3 رتبه صعود در جایگاه هفتم جای گرفته و تنها شرکت حمل و نقل هوایی اروپایی است که در بین 10 ایرلاین برتر جهان جای دارد. 9 شرکت دیگر بالای این فهرست از شرکت های آسیایی یا حاشیه خلیج فارس هستندم. لوفتهانزا، به رغم قرار گرفتن در رده 10 ایرلاین برتر جهان نتوانسته همانند دو ایرلاین خاورمیانه ای و 7 ایرلاین آسیایی بالای جدول رتبه 5 ستاره را کسب کند.

در بین 20 ایرلاین برتر این فهرست هیچ نامی از شرکت های آمریکایی دیده نمی شود. این در حالی است که بیش از 235 ایرلاین در آمریکا فعال هستند. شرکت ترکیش ایرلاینز که سال گذشته در رده هفتم این فهرست جای داشت، امسال از بین 10 ایرلاین برتر جهان خارج شده است.

در این مراسم همچنین جایزه بهترین کابین درجه یک جهان به شرکت اتحاد ایرویز اعطا شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید