تعیین تکلیف حساب های خُرد موسسه اعتباری ثامن الحجج / 10 هزار حساب کلان منتظر تصمیم

کدخبر: ۱۷۲۸۰۱
مدیر عامل بانک پارسیان گفت: بانک پارسیان به عنوان عامل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، حساب‌های سپرده گذاران ثامن الحجج را تعیین تکلیف کرده و قبل از ۲۰ تیر پرداخت‌ها آغاز خواهد شد.
تعیین تکلیف حساب های خُرد موسسه اعتباری ثامن الحجج / 10 هزار حساب کلان منتظر تصمیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کوروش پرویزیان افزود: سررسید برخی از قرارداد‌ها 14 ماهه و برخی 17 ماهه بود که اکنون سررسید قراردادهای 14 ماهه فرا رسیده که در سایت بانک مرکزی و بانک پارسیان نحوه مراجعه سپرده گذاران ثامن الحجج به شعب بانک پارسیان برای دریافت ما به التفاوت ذکر شده در قرارداد را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: البته تا این لحظه 10 هزار حساب، متعلق به 5 هزار نفر که ارقام بالایی است هنوز تعیین تکلیف نشده است که در این باره هیات تسویه‌ای در بانک مرکزی شکل گرفته و این هیات درباره این 5 هزار نفر مسئول است.

مدیر عال بانک پارسیان گفت: در ارتباط با همه افرادی که برگ تعهد بانک پارسیان را دارند، پرداخت‌ها را آغاز خواهیم کرد ضمن اینکه سقف ارقام تعیین تکلیف شده 300 میلیون تومان است.

پرویزیان افزود: ابتدا تا سقف 100 میلیون تومان سپس تا سقف 200 میلیون تومان و در نهایت برای افرادی که تا سقف 300 میلیون تومان برگ تعهد از بانک پارسیان دارند به ترتیب پرداخت‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس کانون بانک‌های خصوصی گفت: با کنترل تورم و رفع تنگناهای مالی بنگاه‌های تولیدی، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور تلاش کردند نرخ سود سپرده و تسهیلات را متعادل کنند.

پرویزیان افزود: نرخ سود بانکی در بازه‌ای حدود 30 درصد بود که با تصمیم گیری شورای پول و اعتبار به حدود 18 درصد کاهش یافت، اما متاسفانه به علت نیازمندی هایی که دولت در انتشار اوراق داشت نوساناتی در نرخ سود اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: امیدواریم در روز‌ها و ماه‌های آینده شاهد کاهش دوباره نرخ سود بانکی باشیم تا تعادل بهتری در بازار پول کشور به وجود آید.

پرویزیان گفت: اجرایی کردن نرخ سود 15 درصد برای سپرده یکساله به عنوان مصوبه شورای پول و اعتبار از جهت گیری‌های اصلی نظام بانکی است، از نظر قانونی تکلیف شده که به این سمت حرکت کنیم، اما محدویت‌های مختلف، مشکلاتی را ایجاد کرده که امیدواریم ازجانب دولت و بانک مرکزی رفع شود.

وی افزود: امیدواریم در نیمه اول امسال این مصوبه شورای پول و اعتبار را در شبکه بانکی کشور اجرایی کنیم.

پرویزیان گفت: برای سپرده‌های یکساله جدید نرخ 15 درصد اجرایی شد، اما سپرده هایی هم در شبکه بانکی وجود دارد که حساب‌های آن مربوط به قبل است و بانک‌ها هم باید به تعهدات گذشته خود عمل کنند و تا زمان سر رسید قرارداد‌ها بانک‌ها به پرداخت این نرخ بالاتر متعهد هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید