بسته خبری اقتصادنیوز / مهمترین اخبار اقتصادی ۲۴ ساعت گذشته

کدخبر: ۱۷۲۸۶۴
بسته خبری اقتصادنیوز در پایان هر روز ارائه شده و داغترین موضوعات اقتصادی در ۲۴ ساعت گذشته را به صورت متمرکز پیش روی مخاطبان اقتصادی قرار می دهد.
بسته خبری اقتصادنیوز / مهمترین اخبار اقتصادی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش اقتصادنیوز ، مهمترین خبرهای اقتصادی 24 ساعت گذشته که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اند به شرح زیر است:

آخرین قیمت ها از بازار سکه و ارز

در بازار  پنجشنبه  سکه تمام طرح جدید با روند افزایشی نسبت به روز گذشته به یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان رسیده و دلار آمریکا با ثبات نسبی همچنان در کانال ۳۷۰۰ تومان در نوسان است.

مرزنشینان مجاز به واردات چه کالاهایی هستند؟

طبق قوانین و مقررات افرادی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند مجاز به واردات ۷۱ قلم کالا هستند که برای هر یک از این کالاها سقفی خاص در نظر گرفته شده است.

از تغییر تعرفه طرح‌های تشویقی تا آمادگی اپراتورها برای ورود به فرابورس

واکنش رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به تشکیل اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، آمادگی شرکت‌های FCP برای حضور در فرابورس به واسطه حل مانع سهامداری مشترک، اعلام نتایج رتبه‌بندی اپراتورهای برتر سال ۹۵ در حوزه‌های ثابت و سیار و آمار ترابردپذیری اپراتورها از مهم‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته گذشته بود.

افت ۷۲۹ واحدی شاخص کل/ افت قیمت سهم‌ها در اکثر گروه‌ها

در پنج روز کاری گذشته معاملات بورس تهران، قیمت پایانی اکثر سهم ها روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل ۷۲۹ واحد افت کرد.

دستور پلمب شعب «حافظ»/ سپرده‌گذاری نکنید

به دنبال اعلام بانک مرکزی به مراجع قضایی مبنی بر فعالیت غیرمجاز موسسه اعتباری حافظ، مرجع قضایی نیز دستور ممانعت از فعالیت این موسسه را به نیروی انتظامی صادر کرده است.

آیا مشکلات تبعیض نظام دستمزد برطرف می‌شود؟

لایحه جدید مدیریت خدمات کشوری به گفته نوبخت اکنون آماده تصویب در هیئت دولت است. هنوز از جزئیات آن اطلاعاتی در دسترس نیست ولی انتظار می‌رود ایرادات وارده بر قانون فعلی در لایحه جدید برطرف شده باشد. در این راستا شاید تجربه انتشار عمومی لوایح دوقلوی بانکداری دولت و اعمال نظر بنیه کارشناسی کشور در این موضوع بتواند از وارد شدن صدماتی که قانون خدمات کشوری در سال‌های گذشته بر بودجه عمومی کشور وارد کرد و منشاء ایجاد تبعیض آن در جامعه شد، جلوگیری کند.

از افزایش هشت درصدی مالیات تا مشکلات دیگر

اول تیر ماه را روز ملی اصناف نامگذاری کرده‌اند و امسال در شرایطی اصناف این روز را جشن می‌گیرند که اول تیر ماه پایان فرصت آنها برای اعلام اظهارنامه‌های مالیاتی بوده و طبق تصمیمات گرفته شده در سال جاری افزایش هشت درصدی مالیاتی برای مشاغل دیده شده است.

فروش صنعت خودرو به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد

طبق پیش‌بینی صورت گرفته تا پایان سال جاری فروش صنعت خودرو و قطعه ایران مجموعا به حدود ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

تهدید بی‌آبی به تهران رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌گوید که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تهران مشکلی برای تامین آب وجود ندارد، اما با توجه به گرمای هوا اگر مردم رعایت نکنند آب تهران دچار مشکل خواهد شد.

آغاز پرواز مستقیم هواپیمایی ماهان به اسپانیا

شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرده که در راستای راهبرد گسترش شبکه پروازی بین المللی خود به منظور خدمت رسانی بیشتر به ایرانیان و مسافران داخلی و خارجی، اسپانیا را به مقاصد جدید خود در اروپا افزوده است.

دولت در تعیین نرخ عوارض یک طرفه عمل نکند

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی معتقد است در صورت باز گذاشتن دست سرمایه‌ گذاران و پیمانکاران در تعیین نرخ عوارض استفاده از جاده‌ها بهترین تناسب اقتصادی بین سرمایه‌ گذاران و مسافران به وجود خواهد آمد.

آغاز صادرات گاز ایران به عراق

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق که از سال ۱۳۹۰ روی کاغذ مانده بود، سرانجام در شامگاه شب گذشته به وقوع پیوست و صادرات گاز از ایران به عراق به صورت آزمایشی آغاز شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید