ورود مجلس به بحران آب در 16 استان

کدخبر: ۱۷۴۰۹۶
عضو کمیسیون امنیت ملی علت تشکیل کمیته امنیت آب زیر مجموعه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی بحرانی و امنیتی شدن آب است و تاکید کرد 16 استان کشور با بحران شدید کمبود آب روبرو هستند.
ورود مجلس به بحران آب در 16 استان

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در خصوص علت تشکیل کمیته آب زیر مجموعه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خبرنگار خبرفوری گفت: در یک دهه گذشته بارش باران در کشور ما بشدت کاهش پیدا کرده است طبق اعلام وزارت نیرو میزان بارش در کشور از 700 به 500 میلیارد متر مکعب کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این کاهش شدید نزولات آسمانی 16 استان که 60 در صد جمعیت کشور در این استان ها ساکن هستند را دچار مشکل کرده است. با توجه به اینکه جمعیت ما رو به افزایش است و نیاز به مواد غذایی و کشاورزی داریم دو کار می بایست انجام شود یکی ساماندهی آب موجود و دیگری تولید آب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: طی صحبت هایی که انجام شد به این جمع بندی رسیدیم که آب در ایران شرایط بحرانی و امنیتی دارد.

وی افزود: طی چند جلسه با کارشناسان، وزرا و اعضای کمیسیون امنیت ملی مذاکراتی انجام شد و به این نکته رسیدیم که کارهای بزرگ و ریشه ای باید انجام شود تا در آینده مشکل آب پیدا نکنیم.

وی تاکید کرد: آب درحال حاضر بحرانی است. در برخی استان های کشور درگیری های محلی جهت تامین آب وجود دارد و در برخی نقاط حتی با کمبود آب شرب مواجه هستیم.

ابوالفضل حسن بیگی گفت: درگذشته مجلس و دیگر مسئولین پیگیر این موضع بودند. در یک ساله گذشته ما با پیگیری هایی که کردیم در برنامه ششم و بودجه 96 این موضوع پیش بینی شد. اما طی بررسی های کمیسیون لازم دید در جهت بهبود وضعیت و کمک به مجلس و دولت اقداماتی انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید