تنها مانع تک نرخی کردن ارز از نظر رئیس کل بانک مرکزی

کدخبر: ۱۷۴۱۰۵
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد. رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه با بیان اینکه دستورالعمل‌های مربوط به تک‌نرخی شدن ارز آماده ابلاغ شده است، گفت: امیدواریم این سیاست در طول سال ۹۶ عملیاتی شود.
تنها مانع تک نرخی کردن ارز از نظر رئیس کل بانک مرکزی

به گزارش اقتصادنیوز ، وی همچنین دو شاخص روند قیمت ارز در بازار و میزان استقلال سیاست پولی در کشور را از الزامات تحقق اصول اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امیدواریم برای تحقق این اصول بتوانیم این دو شاخص را در بانک مرکزی به درستی عملیاتی کنیم. اسحاق جهانگیری نیز به‌عنوان رئیس جلسه، هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی را از ملزومات اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد. وی با اشاره به اینکه دستاورد‌های نظام بانکی درسال گذشته برای راه‌اندازی واحد‌های تولیدی فراتر از انتظار بود، گفت: سال‌جاری نیز هدف‌گذاری برای احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ولی‌الله سیف همچنین افزود: تک‌نرخی شدن ارز کاری است که به سادگی می‌تواند عملیاتی شود و هم‌اکنون نیز دستورالعمل‌های آن آماده ابلاغ است. وی اضافه کرد: یکی از پیش‌نیازهای این اقدام، ایجاد ارتباطات کارگزاری نظام بانکی ما با بانکداری بین‌المللی است که طبیعتا زمانی که به این حد نصاب لازم برسیم و بانک مرکزی هم از این بابت شرایط را مناسب ببیند، طبیعتا این کار و سیاست ابلاغ و عملیاتی می‌شود.

رئیس‌کل بانک‌مرکزی تصریح کرد: هم‌اکنون درست است که ما دو نرخ ارز داریم (نرخ مبادله‌ای یا رسمی و نرخ بازار آزاد) منتها نرخ رسمی ما برای موارد خاص و به‌صورت کنترل شده استفاده می‌شود و زمینه‌های فسادزا که می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، دقیقا تحت کنترل است. سیف همچنین گفت: در اولین فرصت ممکن، سیاست تک‌نرخی شدن ارز را عملیاتی می‌کنیم و امیدواریم این سیاست در طول سال 96 عملیاتی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید