اختلاف دیدگاه روسای اتاق ایران و تهران در خصوص فنر نرخ ارز!

کدخبر: ۱۷۴۴۱۳
رئیس اتاق بازرگانی ایران با رد فنری بودن و احتمال افزایش یکباره نرخ ارز در بازار گفت: نرخ واقعی ارز تنها کمی بالاتر از نرخ فعلی است و نباید آن را سرکوب کرد.
اختلاف دیدگاه روسای اتاق ایران و تهران در خصوص فنر نرخ ارز!

 غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با  تسنیم، اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور به نظر نمی‌رسد که نرخ ارز دارای فنری فشرده باشد که به یک مرتبه آزاد شده و نرخ آن بالا برود و نرخ واقعی ارز کمی بالاتر از نرخ فعلی است.

پیش از این تسنیم گزارش داده بود که مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران با هشدار درباره رهاشدن فنر قیمت دلار گفت: از سال ۱۳۹۲ تا به امروز بیش از ۶۰درصد تورم داخلی داشته‌ایم ولی نرخ دلار در ابتدای دولت یازدهم حدود ۳ هزار و ۷۵۰ تومان بود که این رقم در حال حاضر نیز در همین حدود است. پس تورم کجا رفته است؟

در ادامه شافعی، با بیان اینکه سرکوب نرخ ارز نیز در هیچ شرایطی کار صحیحی نیست، افزود: با تغییرات نرخ ارز باید به صورت منطقی و اصولی مواجه شد؛ در گذشته برنامه‌ای ارائه شده بود که هر ماهه تفاوت تورم داخلی و خارجی به نرخ ارز اضافه شود در این شرایط تنها ماهانه 5 تا 10 تومان به نرخ ارز افزوده می‌شد. اجرای این طرح شاید برنامه حرکتی منطقی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در هر صورت نوسانات شدید نرخ ارز صدمات بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و تک نرخی کردن ارز در شرایط فعلی به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

شافعی تصریح کرد: دولت قول داده بود که تا پایان سال 95 ارز تک نرخی شود اما در مقام عمل اجرا نشد و اکنون نیز امیدواریم که دوباره دولت به فکر تک نرخی شدن ارز باشد هرچند که قول جدیدی در این ارتباط تا به امروز نداده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید