2 هزار 459 شکایت مردمی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه مورد رسیدگی قرار گرفت

کدخبر: ۱۷۶۱۶۱
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران خبرداد:بیش از 2 هزار شکایت مردمی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در بازه زمانی سه ماهه نخست امسال مورد رسیدگی قرار گرفت که سهم ارتباطات سیار ایران از این میزان مود رسیدگی قرار گرفته 76 درصد است.
2 هزار 459 شکایت مردمی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه مورد رسیدگی قرار گرفت

 

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی گفت: با هدف شفاف‌سازی، ارائه خدمات بهتر، ارتقای سطح کیفیت و پشتیبانی خدمات از سوی دارندگان پروانه تلفن همراه و افزایش رضایت مشترکان، تعداد شکایات ثبت شده در سامانه 195 و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی دارندگان پروانه دربازه زمانی سه ماهه اول سال 96 بررسی و ارزیابی شده است.

وی افزود: بر این اساس دربازه زمانی سه ماهه اول سال 96، تعداد 3 هزار و 73 شکایت در حوزه نظارت بر سرویس های ارتباطی در سامانه 195 ثبت شده است که از این تعداد به 2 هزار و 459 شکایت رسیدگی و پاسخ لازم به مشترک ارائه شده است.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات مشترکان از دارندگان پروانه ارتباطات سیار در سال 96، به طور مستمر بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود. 

به گزارش ایرنا، در این بررسی تعداد یک هزار و 637 شکایت از شرکت ارتباطات سیار ایران ثبت شده است که تعداد هزار و 247 شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته که درصد آن 67 درصد بوده است.

اپراتور همراه اول پارسال 12 میلیون و 400 هزار سیم کارت واگذارشده در سامانه خود داشت که از این تعداد 9 میلیون و 325 هزار سیم کارت ثبت شده بود.

تعداد شکایت های ثبت شده از اپراتوردوم تلفن همراه نیز یک هزار و 323 شکایت بوده که یک هزار و 107 مورد آن رسیدگی شده است.

تعداد شکایت های ثبت شده اپراتور سوم تلفن همراه در سامانه 195 رگولاتوری 113 مورد است که تعداد105 شکایت با سهم 95 درصدی مورد رسیدگی قرار گرفته که نشان می دهد کمترین شکایت از این اپراتور به ثبت رسیده و بالاترین رسیدگی به شکایت ها هم متعلق به این اپراتور بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا براساس تازه ترین گزارشی که دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده است تا پایان اسفند ماه 1395 تعداد 154 میلیون و 398هزار و788 خط سیم کارت واگذار شده تلفن همراه در کشور وجود داشته است.

این تعداد سیم کارت واگذارشده تا پایان پارسال درحالی است که طبق گزارش همین دفتر از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان شهریورماه پارسال 150 میلیون و 365 هزار و 551 سیم کارت تلفن همراه از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور در اختیار مردم ایران قرار داده شده است.

این گزارش نشان می دهد که تعداد 82 میلیون و 986 هزار و 304 خط از مجموع بیش از 154 میلیون سیم کارت واگذارشده تا پایان پارسال در کشور فعال بوده است.

این درحالی است که براساس گزارش دفتر مذکور این روند تا پایان شهرویورماه پارسال تعداد 78 میلیون و 668 هزار و 33 سیم کارت از مجموع سیم کارت های واگذارشده در بازه زمانی مذکور فعال بوده اند .

براساس گزارش دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور به 104.14 درصد تاپایان اسفند ماه پارسال رسیده است در حالی که این ضریب تا پایان شهریورماه همان سال 98.72 درصد اعلام شده است.

براساس گزارش تازه دفتر مذکور مشترکان پهن باند سیارتاپایان اسفند ماه پارسال به 33 میلیون و 246 هزار و 69 مشترک رسیده است درحالی که این میزان تاپایان شهریورماه همان سال 23 میلیون و 445 هزار و 748 مشترک هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید