طیب نیا؛ ماندن یا نماندن؟!

کدخبر: ۱۷۶۲۹۹
اگر در دور اول دولت حسن روحانی نگاه ها به سوی تیم سیاست خارجی او معطوف بود، در دور دوم بدون تردید این حساسیت در مورد تیم اقتصادی او صدق می کند. وزارت اقتصاد یکی از سه رکن اصلی تیم اقتصادی دولت روحانی است و در چهار سال آینده مسئولیت سنگینی بر دوش این وزیر قرار دارد.
طیب نیا؛ ماندن یا نماندن؟!

به گزارش اقتصادنیوز ، رکود اقتصادی یا به تعبیر مشاور اقتصادی رئیس جمهوری «کسادی بازار» از یک سو و بیکاری از سوی دیگر موجب شده تا به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد به مطالبه عمومی از دولت دوم روحانی تبدیل شود.

در ابتدا گفته شد که علی طیب نیا که در سال 92 با رای اعتماد تاریخی مجلس به کابینه راه پیدا کرد تمایلی برای ادامه کار در وزارت اقتصاد ندارد. اما به تازگی گفته هایی را عنوان داشته که نشان می دهد برای ادامه کار در این پست بی میل نیست.

سایت الف نوشت ، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برای حل مشکلات اقتصادی نیاز به چیدن یک تیم اقتصادی منسجم است که رئیس جمهور در حال بررسی برای تعیین یک تیم هماهنگ است و ما آماده‌ایم به عنوان سرباز نظام در این راستا خدمت کنیم.

این سخنان نشان می دهد که طیب نیا همچنان آماده اداره وزارت اقتصاد است اما از سوی دیگر منابع نزدیک به دولت خبر می دهند که حضور محمد نهاوندیان در وزارت اقتصاد نهایی شده است و اگر تصمیم خاصی اتخاذ نشود رئیس دفتر کنونی رئیس جمهوری سکان اقتصاد کشور در چهار سال آینده را در دست خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید