رشد ۱۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

کدخبر: ۱۷۶۶۳۰
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌گوید: هدفگذاری آموزشی سازمان در سال ۱۳۹۶، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت است که گروههای مختلفی از کارجویان، شاغلان صنایع، روستاییان و اقشار آسیب پذیر را دربر می‌گیرد.او تاکید دارد که فرهنگ مهارت آموزی و اشتغالزایی باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود.
رشد ۱۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

 

رحمت‌اله رحمتی ـ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون آموزشهای فنی و حرفه‌ای رشد ۱۰ درصدی داشته به نحوی که در سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده و برای امسال هم یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش را تا پایان سال هدفگذاری کرده‌ایم.

به گفته وی، ۵۰ درصد آموزشهای ارائه شده توسط بخش خصوصی و ۵۰ درصد توسط بخش دولتی عرضه می‌شود.

رحمتی افزود: آموزشهای مذکور برای کارآموزان و گروههای مخاطب مختلفی اعم از شاغلان صنعت، کارجویان، سربازان، ‌ روستاییان و اقشار آسیب پذیر برنامه‌ریزی شده است.

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در عین حال از فرهنگ نادرست کار و اشتغال انتقاد کرد وگفت: بسیاری از خانواده‌ها حاضرند در سبد هزینه خود مبلغی برای آموزش دانشگاهی کنار بگذارند ولی برای آموزش‌های مهارتی پولی هزینه نکنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهارت آموزی و اشتغالزایی باید در دانشگاها نهادینه شود، افزود: رویکرد بسیاری از دانشگاهها تئوریکال و مدرک محور است در حالی که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی برای ورود به بازار کار به فراگیری آموزشهای مهارتی و شناخت محیط واقعی کار نیاز دارند.

 به اعتقاد رحمتی، افزایش بهره‌وری، توسعه اقتصادی و رونق اشتغال با تربیت نیروهای انسانی ماهر، ‌ کارآمد و خلاق میسر می‌شود و در این مسیر دانشگاهها باید بر مبنای کارآفرینی و مهارت افزایی پیش بروند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید