چه کسانی سود سهام عدالت 65 هزار تومانی می گیرند، چه کسانی سود 150 هزار تومانی؟

کدخبر: ۱۷۷۱۹۰
سود سهام عدالت برای کسانی که صورتحساب یک میلیون تومانی دارند 125 هزارتومان و اشخاصی که صورتحساب 530 هزار تومانی دارند 65 هزار تومان است. البته زمان واریز سود سهام عدالت هنوز اعلام نشده است.
چه کسانی سود سهام عدالت 65 هزار تومانی می گیرند، چه کسانی سود 150 هزار تومانی؟

به گزارش اقتصادنیوز به گفته پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی سود سهام عدالت که در گذشته 90 هزار تومان و حتی کمتر از این مقادیر پیش بینی شده بود اکنون به مبلغ 125 الی 150 هزار تومان رسیده است البته باید توجه داشت این سود برای اشخاصی است که صورت حساب یک میلیون تومانی دارند و افرادی که تا پایان تیرماه سال جاری اقدام به افزایش سقف سهام خود تا یک میلیون تومان کرده اند سود کامل سال ٩٥ را می گیرند اگرچه واریز این مبلغ اجباری نیست.

پوری حسینی بیان کرد از بین 49 شرکت که سهام آنها متعلق به سهام عدالت است 46 شرکت مجمع تشکیل داده اند و 3 شرکت  هنوز مجمع برگزار نکرده اند. شرکت هایی که هنوز مجمع تشکیل نداده اند عبارتند از کشتیرانی جمهوری اسلامی ،هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و بانک صادرات هستند.

 در میان این شرکت ها شرکت هلدینگ خلیج فارس سودخوبی داشته است که از مبلغ 50 میلیارد تومان 40 درصد آن متعلق به سهام عدالت است ولی سازمان کشتیرانی و بانک صادرات سود آنچنانی به سهام عدالت نخواهند داد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت : از میان 49 شرکت حدود 30 شرکت سود خود و مقدار هر سهم را مشخص کرده اند و16 شرکت باقی مانده هنوز سود و مقدار هر سهم را مشخص نکرده اند.

پرداخت سود سهام عدالت همانند یارانه به حساب سرپرست خانواده واریز نمی شود بلکه به حساب هر شخص به صورت جداگانه واریز می شود. از میان 47 میلیون نفر که دارای سهام عدالت هستند 29 میلیون نفر شماره شبا خود را وارد سامانه های سهام عدالت کرده اند  که ازاین تعداد 27 میلیون نفر مورد تایید قرار گرفته اند و بقیه افراد باید هرچه سریع تر مشخصات خود را وارد سامانه کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید