زمزمه افزایش همزمان قیمت آب و برق

کدخبر: ۱۷۷۳۴۳
وزیر نیرو با بیان هم‌اکنون درصددیم تا پیشنهاداتی برای افزایش ۱۰ درصدی قیمت آب‌وبرق مطرح کنیم، گفت: مطابق قانون برنامه ششم وزارت نیرو باید به تعدیل قیمت آب‌وبرق اقدام کند لذا تا پایان برنامه باید به قیمت واقعی برسیم.
زمزمه افزایش همزمان قیمت آب و برق

 حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در گفتگوی ویژه خبری با اعلام اینکه "خاموشی نظام‌مند و کمبود تولید برق نداریم"، گفت: این روزها 1300 مگاوات صادرات برق داریم.

وی با بیان اینکه "حدود 7.5 درصد افزایش مصرف برق، نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم"، افزود: در طول چهار سال گذشته، حداقل 8 هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده است.

وزیر نیرو گفت: عمده سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه از طریق بخش خصوصی است.

چیت‌چیان با اظهار اینکه "حدود 30 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم"، گفت: مطابق قانون برنامه ششم وزارت نیرو باید به تعدیل قیمت آب و برق اقدام کند لذا تا پایان برنامه باید به قیمت واقعی برسیم.

وی با ابراز اینکه تاکنون 2 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب از برداشت اضافی آب جلوگیری شده است، گفت: حدود 60 درصد از ظرفیت سدها پر است. تقریباً 15 سال است که وارد مرحله خشکسالی شدیم. در 10 سال گذشته هیچ‌گاه در هیچ سالی میزان بارش‌های ما به میزان متوسط نرسیده و حتی از آن کمتر بوده است. در این دوره 34 سد را به بهره برداری رساندیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید