همکاری 200 واحد صنعتی استان تهران در طرح های تشویقی صنعت برق

کدخبر: ۱۷۷۳۵۶
معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اعلام کرد: امسال 200 مجموعه صنعتی استان تهران برای مدیریت مصرف با صنعت برق قرارداد همکاری امضا کردند که مشمول پاداش خواهند شد.
همکاری 200 واحد صنعتی استان تهران در طرح های تشویقی صنعت برق

همکاری 200 واحد صنعتی استان تهران در طرح های تشویقی صنعت برق

«مسعود معماران»در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به اینکه میانگین افزایش مصرف برق در مناطق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران هر سال حدود چهار تا پنج درصد است، گفت: افزایش بار امسال تا هشت درصد هم افزایش یافت.

معماران افزود: با موج گرمایی که برای هفته جاری پیش بینی شده است، از مشترکان انتظار می رود در مصرف برق حساس تر عمل کنند تا بدون اعمال خاموشی بتوانیم از این روزهای اوج مصرف گذر کنیم.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: صنعت برق هر ساله برای مدیریت زمان اوج مصرف، همکاری هایی را با بخش های پرمصرفی مانند صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار می دهد؛ به این ترتیب که بخش های صنعت و کشاورزی زمان و میزان استفاده از نیروی برق را در سه ماه اوج مصرف برق (یعنی 15 خرداد تا 15 شهریور) تغییر می دهند و در عوض از تخفیف ها و پاداش هایی برخوردار می شوند.

معماران افزود: بخش های پرمصرف برق در این ماه ها به صنعت برق کمک می کنند تا انرژی الکتریکی پایداری را به مشترکان خانگی، تجاری و اداری برساند.

معماران درباره میزان همکاری بخش های صنعت و کشاورزی برای مدیریت مصرف برق گفت: قراردادها با بخش صنعت در استان تهران نسبت به پارسال افزایش پیدا نکرده است، چرا که برخی صنایع به خاطر افت ولتاژها نگران تامین برق خود در این ایام بودند.

وی همکاری بخش کشاورزی در برنامه مدیریت مصرف صنعت برق را محدود ذکر کرد و گفت: در بخش کشاورزی، مدت زمانی طولانی می گذرد تا خرده مالک ها به جمع بندی برسند و یک نفر را به عنوان نماینده به ما معرفی کنند؛ به همین ترتیب، زمان امضای قرارداد تمام می شود و آنها نمی توانند در این طرح ها مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، وزارت نیرو برای جبران کمبود برق در زمان اوج مصرف، مشوق هایی را در نظر گرفته است و مشترکان مختلف صنعتی، کشاورزی، خانگی و ... می توانند با بکارگیری راهکارهایی هم به جلوگیری از خاموشی درشبکه برق کشور کمک کنند و هم مشمول پاداش ها و تخفیف های همکاری با وزارت نیرو شوند.

در بخش کشاورزی، تفاهم نامه ای با مشترکان کشاورزی امضا می شود که بر مبنای آن، اگر کشاورزان در چهار ساعت اوج بار روزانه (ساعت های 12 تا 16) پمپ های آب خود را خاموش کنند، در 20 ساعت باقیمانده شبانه روز، می توانند از برق رایگان استفاده کنند.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: پنج مشترک بخش کشاورزی امسال با مشارکت در این طرح از 500 میلیون ریال پاداش برخوردار شده اند.

به گزارش ایرنا، ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات، استفاده از مولدهای خودتامین، سه طرحی است که توسط شرکت توانیر و با همکاری شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق سراسرکشور برای مدیریت مصرف در بخش صنعت تدوین و اجرا می شود.

پارسال نزدیک به پنج هزار واحد صنعتی در سراسر کشور به صورت اختیاری با صنعت برق همکاری کردند. در نتیجه این همکاری ها، مشترکان از تخفیفات بسیار مناسبی در بهای برق مصرفی برخوردار می شوند که در نهایت کاهش هزینه تمام شده در تولید و نیز اشتغالزایی را نیز به دنبال دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید