واریز 210میلیارد ریال دیگر به حساب چایکاران

کدخبر: ۱۷۹۱۶۹
رئیس سازمان چای گفت: 210 میلیارد ریال دیگر از مجموع مطالبات چایکاران پنجشنبه گذشته به حساب آنان واریز شد.
واریز 210میلیارد ریال دیگر به حساب چایکاران

 

محمدولی روزبهان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با پرداخت این مبلغ به حساب چایکاران کشور، از آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون یک هزار و 67 میلیارد و 30میلیون ریال از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران به حساب آنان واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز فصل برداشت چای تاکنون بیش از 82 هزار و 509تن برگ سبز چای از مزارع چای گیلان و مازندران برداشت شده است که 45درصد آن چای درجه یک و 55 درصد نیز چای درجه دو محسوب می شود.

رئیس سازمان چای ارزش ریالی این میزان برگ سبز چای را یک هزار و 640 میلیارد ریال ذکر کرد .

به گفته وی از این میزان برگ سبز 18هزارتن چای خشک با کیفیت توسط کارخانه های چای تولید و به بازار عرضه شده است.

وی تصریح کرد: 66کارخانه چایسازی در استان های گیلان و مازندران با این سازمان طرف قرارداد بوده و در حال خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران هستند.

روزبهان همچنین از برداشت چین سوم برگ سبز چای در باغ های شمال کشور از اوایل هفته جاری خبر داد.

وی با برشمردن مزیتهای چای ایرانی و به کارگیری سلیقه های مختلف در بسته بندی، از استقبال مدیران کارخانه های چایسازی برای شرکت در نمایشگاه چای تشکر و از اصحاب رسانه خواست به عنوان بازوان پرتوان صنعت چای کشور با معرفی چای ایرانی به عنوان سالمترین چای جهان، بستر مناسب را برای مصرف این محصول فراهم کنند.

به گزارش ایرنا ، استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است. 

از سوی شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96 ، مبلغ 26 هزار و 242 ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه 2 ، 14 هزار و 695 ریال تعیین شده است. 

سال گذشته 139 هزار و 228 تن برگ سبز چای با 29 درصد درجه یک از باغ های شمال کشور برداشت شد که از این میزان 31 هزار تن چای خشک بدست آمد. 

برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود و مراحل آن از اردیبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد. کیفی ترین برگ سبز چای مربوط به چین بهاره است و این چای بیشترین طرفدار را در میان مصرف کنندگان دارد. 

لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور، در این شهرستان مستقر است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید