نماینده مجلس: وزیر پیشنهادی صنعت می تواند آرای بالای مجلس را کسب کند

کدخبر: ۱۷۹۶۵۸
تهران - ایرنا - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از گزینه پیشنهادی رییس دولت دوازدهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شریعتمداری با توجه به سوابق اجرایی می تواند آرای بالای مجلس را در این دوره کسب کند.
نماینده مجلس: وزیر پیشنهادی صنعت می تواند آرای بالای مجلس را کسب کند

 

« سکینه الماسی » روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بخش صنعت جایگاه مهمی در تحقق رشد سالیانه هشت درصدی در چارچوب برنامه ششم توسعه دارد، بنابراین وزیر انتخابی برای اجرایی کردن این مهم، نقش بسزایی خواهد داشت.

** ارزیابی شاخص ها در مجلس 

وی افزود: همواره مجلس شورای اسلامی در برنامه های رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت ها، شاخص های مختلف را مورد ارزیابی قرار می دهد و با جمع بندی، رای نهایی صادر می شود.

الماسی معتقد است، انتخاب مناسبی از سوی رییس دولت دوازدهم برای وزارت صنعت، معدن وتجارت صورت گرفته و پیش بینی می شود از موافقت اغلب نمایندگان برخوردار شود.

** وزارت صنعت برخوردار از بدنه کارشناسی توانمند

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی وزیران در دولت های مختلف پس از کسب رای اعتماد مجلس، دست به تغییرات گسترده در وزارتخانه تحت مسئولیت زده اند، اما اکنون درباره وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اعتراف کرد که از بدنه کارشناسی توانمندی برخوردار است .

به گفته الماسی ، کارنامه شریعتمداری روشن است و برنامه مدون او هم روشنی مسیر حرکت را در دوره چهار سال آینده نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، «محمد شریعتمداری» که به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است، در سال 1376 در دولت هفتم با اخذ 199 رای اعتماد از مجلس به کابینه پا گذاشت.

انحلال سازمان غله ایران، سازمان قند و شکر ایران، سازمان گسترش خدمات بازرگانی ایران و سازمان تعاون مصرف شهر و روستا و تجمیع وظایف آنها در شرکت بازرگانی دولتی ایران از اقدامات شریعتمداری در وزارت بازرگانی بود.

وی سال 1380 برای دوره دوم خدمت در وزارت بازرگانی با اخذ 215 رای از وزیرانی بود که رای بالایی از مجلس گرفت.

شریعتمداری در دوران وزارت خود سازمان بازرسی و نظارت را در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادغام کرد، 51 درصد از سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به بخش غیر دولتی واگذار کرد و در زمینه اقدام های تاسیسی و توسعه ای، مرکز توسعه صادرات ایران را با ادغام در معاونت بازرگانی خارجی، به سازمان توسعه تجارت ایران مبدل ساخت.

همچنین در این دوره، ایران به عضویت ناظر سازمان جهانی تجارت در آمد. قانون های جدید تجارت الکترونیک، گمرکی، حمایت از مصرف کنندگان، صدور گواهی امضای دیجیتالی و... در دوره وزارت او در مجلس تصویب شد.

فردا (سه شنبه) رییس جمهوری با حضور در مجلس شورای اسلامی از برنامه های دولت دوازدهم دفاع می کند.

سپس بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آغاز می شود و گزینه های پیشنهادی برای هر وزارتخانه (بر اساس حروف الفبای وزارتخانه ها) از برنامه های خود دفاع می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید