چین در مقابل فشار تجاری آمریکا تسلیم شد

کدخبر: ۱۸۰۱۸۱
چین تحت فشارهای اخیر تجاری آمریکا به وزارتخانه های ذی ربط دستور داده است اقدامات لازم را برای برطرف کردن موانع تجاری برای خارجیان انجام دهند.
چین در مقابل فشار تجاری آمریکا تسلیم شد

دولت آمریکا بتازگی سندی را تصویب کرده است که به نمایندگی تجاری رییس جمهور این کشور امکان می دهد برنامه ها و اقدامات تجاری چین را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این سند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا چند روز پیش آن را امضا کرده است این کشور موارد نقض حق مالکیت معنوی در چین را دنبال می کند.

در صورتی که چین از دیدگاه آمریکا ناقض مقررات تجاری قلمداد شود، واشنگتن تعرفه های تجاری سنگینی روی واردات از چین اعمال خواهد کرد.

به همین سبب چین به همه وزارتخانه های دست اندرکار خود در امور تجاری دستور داده است درهای تجارت را به روی شرکت های خارجی باز کنند.

بسیاری از شرکت ها و اتباع خارجی زیر فشارهای چین هستند و بانک ها و بخش های مالی این کشور مشکلات زیادی برای آنان ایجاد می کنند و معاملات مالی برای تجار در چین به آسانی صورت نمی گیرد.

به همین سبب آمریکا از چین خواسته است تا درهای تجارت را به روی کشورهای دیگر باز کرده و برنامه های عادلانه ای برای آنها در نظر بگیرند.

به دنبال این انتقادها چین خواستار آن شده است که بخش های اقتصادی این کشور به روی سرمایه گذاران خارجی بازتر شود.

تارنمای ساوت چاینا از هنگ کنگ روز شنبه اعلام کرد که اتباع خارجی با تبعیضات زیادی در چین روبرو هستند و محدودیت های مالی و تجاری بسیاری برای آنان وجود دارد.

دولت چین پس از برگزاری نشستی خواستار آن شده است که اقدامات عادلانه تری از لحاظ تجاری برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.

نشریه هنگ کنگی خاطر نشان می کند که از دیدگاه کارشناسان اقتصادی، آمریکا جنگ تجاری با چین را شروع کرده است.

روزنامه ادامه می دهد که چین دیگر مانند گذشته برای سرمایه گذاران خارجی جذابیت ندارد و بسیاری در حال خارج کردن سرمایه هایشان از این کشور هستند./ ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید