بیش از 156 میلیون سیم کارت تا پایان خرداد ماه امسال در کشور واگذار شد

کدخبر: ۱۸۰۴۰۹
تازه ترین گزارش دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وجود بیش از 156 میلیون سیم کارت واگذارشده تا پایان خردادماه امسال در کشور حکایت دارد.
بیش از 156 میلیون سیم کارت تا پایان خرداد ماه امسال در کشور واگذار شد

بیش از 156 میلیون سیم کارت تا پایان خرداد ماه امسال در کشور واگذار شد

تهران-ایرنا-تازه ترین گزارش دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وجود بیش از 156 میلیون سیم کارت واگذارشده تا پایان خردادماه امسال در کشور حکایت دارد.

بیش از 156 میلیون سیم کارت تا پایان خرداد ماه امسال در کشور واگذار شد

به گزارش ایرنا براساس تازه ترین گزارشی که دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده است تا پایان خرداد ماه 1396 تعداد 156 میلیون و 11هزار و283 خط سیم کارت واگذار شده تلفن همراه در کشور وجود داشته است.

این تعداد سیم کارت درحالی در کشور واگذار شده است که طبق آمار مرکز آمار ایران جمعیت ایران تا امروز 80 میلیون و 728 هزار و 130 نفر اعلام شده است.

این تعداد سیم کارت واگذارشده تا پایان خرداد ماه درحالی است که طبق گزارش همین دفتر از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان اسفنده ماه پارسال 154 میلیون و 398 هزار و 788سیم کارت تلفن همراه از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور در اختیار مردم ایران قرار داده شده است.

این گزارش نشان می دهد که در بازه زمانی پایان اسفندماه پارسال تا پایان خردادماه امسال یک میلیون و 612 هزار و 495 سیم کارت توسط اپراتورهای تلفن همراه کشور در اختیار مردم قرار گرفته است.

این درحالی است که براساس گزارش دفتر مذکور این روند تا پایان شهرویورماه پارسال تعداد 78 میلیون و 668 هزار و 33 سیم کارت از مجموع سیم کارت های واگذارشده در بازه زمانی مذکور فعال بوده اند .

براساس گزارش دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور به 104.13 درصد تاپایان خرداد ماه امسال رسیده است در حالی که این ضریب تا پایان اسفندماه همان سال 104.14درصد اعلام شده است.

براساس گزارش تازه دفتر مذکور مشترکان پهن باند سیارتاپایان خردادماه امسال به 41 میلیون و 57 هزار و 41 مشترک رسیده است.

رشد فزاینده شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازه زمانی آغاز بکار دولت یازدهم تا پایان اسفندماه پارسال نشان از پایبندی جدی این دولت به پیشران توسعه دانستن بخش آی.سی.تی است .

اردیبهشت ماه سال 1393 بود که حسن روحانی از شاخص های فناوری اطلاعات در کشور ابراز ناخرسندی کرد و طی قراری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رشد این بخش تاثیر گذارشد.

اکنون آمارهای تازه بیانگر وفای عهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه هرچه بیشتر این بخش است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید