حجم صادرات ذوب آهن اصفهان به 476 هزار تن رسید

کدخبر: ۱۸۰۵۲۷
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: حجم صادرات این شرکت در چهار ماهه نخست سالجاری به 476 هزار تن رسید.
حجم صادرات ذوب آهن اصفهان به 476 هزار تن رسید

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ذوب آهن، احمد صادقی، ارزش محصولات صادراتی این شرکت را بالغ بر 200 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: صادرات ذوب آهن در این مدت با نرخ بین المللی انجام شد.

وی با اشاره به صادرات 700 هزار تنی سال گذشته ذوب آهن گفت: بیشترین صادرات این شرکت در چهار ماه گذشته به کشورهای عمان، امارات متحده عربی، اردن و مصر صادر بوده است.

وی افزود: این شرکت به کشورهایی همچون تایلند و برخی از کشورهای اروپایی نیز صادرات داشته است.

صادقی از بهبود شرایط ذوب آهن با افزایش تولید، کاهش بدهی، توسعه صادرات و کاهش قیمت تمام شده خبر داد و گفت: این شرکت چشم انداز روشنی پیش رو دارد.

وی گفت: نرخ محصولات فولادی اکنون واقعی است و با تمهیدات مختلف کنترل می شود تا فشاری بر مصرف کننده وارد نشود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: نرخ محصولات فولادی در کشور هنوز کمتر از نرخ های بین المللی است و در حالی که در تمام دنیا، نرخ این محصولات در داخل نسبت به نرخ های بین المللی بیشتر است، در ایران این موضوع برعکس است. 

وی با بیان اینکه با توجه به نرخ بین المللی محصولات فولادی، تعرفه های کنونی واردات مناسب است، گفت: با این وجود، تعدادی از دلالان باسابقه در زمینه واردات شمش بی کیفیت می خواهند در شرایط فعلی برای حذف تعرفه فشار بیاورند تا در زمان مناسب از واردات سود ببرند. 

صادقی با اشاره به آخرین جلسه تولیدکنندگان فولاد با وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: در آن جلسه مقرر شد واحدهای فولادی، عرضه های داخلی مناسبی داشته باشند تا نرخ این محصولات بر مصرف کنندگان فشار وارد نکند.

وی افزود: مقابله با دامپینگ کشورهای صادرکننده محصولات بی کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به سیاست های صادراتی این شرکت اظهار کرد: بازارهای مقطعی مد نظر ما نیست و در حال نهادینه کردن صادرات به کشورهایی هستیم که بازار مطمئن، ثابت و همیشگی دارند. 

وی بااشاره به تولید ریل در این شرکت گفت: تولید 20 هزار تن ریل U33 در برنامه شهریور ذوب آهن قرار دارد و پس از آن نیز 20 هزار تن دیگر تولید می شود .

صادقی گفت: در مجموع 40 هزار تن ریل U33 مطابق قرارداد، تولید و تحویل راه آهن جمهوری اسلامی می شود که بابت بدهی ذوب آهن به راه آهن است . 

وی گفت: مشکل اصلی در تولید ریل، این است که راه آهن توان پرداخت بهای ریل را ندارد اما توافق خوبی بین این دو شرکت صورت گرفته است تا تولید ریل و پرداخت بهای آن امکانپذیر شود . 

مدیرعامل ذوب آهن گفت: تولید تیرآهن های بال پهن با سایز بزرگتر از محصولات کنونی، تا پایان فصل پاییز در نورد 650 این شرکت آغاز می شود که بطور قطع منافع اقتصادی خوبی برای ذوب آهن بدنبال خواهد داشت. 

صادقی تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان بعنوان یکی از تولیدکنندگان عمده فولاد کشور، با مجموعه اقدامات انجام شده از زیان دهی خارج و به یک واحد تولیدی سود ده تبدیل شده است. 

صادقی گفت: این اقدامات همراه با صرفه جویی و کاهش قیمت تمام شده موجب شد تا قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن در سالجاری با وجود تورم، افزایش قیمت مواد اولیه و ... نسبت به سال 94 کمتر شود. 

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود : پرداخت بدهی های سازمان ها و معادن آغاز شده و این بدهی ها بسیار کاهش یافته است . 

وی افزود: بدهی های مالیاتی در حال تهاتر است و بدهی به بانک ها از جمله بدهی 700 میلیارد تومان به بانک رفاه نیز پرداخت می شود . 

صادقی گفت: پرداخت این بدهی ها بتدریج و در مدت پنج سال انجام می شود تا ذوب آهن دوباره به یک واحد اقتصادی پیشرو تبدیل شود.

ذوب آهن اصفهان بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.

این شرکت فولادسازی، سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید