رابطه جالب بورس نیویورک با خورشیدگرفتگی!

کدخبر: ۱۸۰۶۰۷
درحالی‌که میلیونها آمریکایی بعد از ۹۹ سال به اولین خورشید گرفتگی چشم دوخته‌ بودند،تحلیل‌گران بازار گفتند که سهام این کشور در گذشته پس از رویدادهایی مشابه عملکرد خیلی خوبی داشته است.
رابطه جالب بورس نیویورک با خورشیدگرفتگی!

به گزارش شین هوا، درحالی‌که میلیونها آمریکایی بعد از ۹۹ سال به اولین خورشید گرفتگی ، که کل قاره آمریکا را طی کرد چشم دوخته‌ بودند، تحلیل‌گران بازار گفتند که سهام این کشور در گذشته پس از رویدادهایی مشابه عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند.

پر رایان دتریک، یک استراتژیست ارشد بازار در شرکت خدمات مالی ال‌پی‌ال فایننشال، اخیرا در گزارشی گفت: تاریخ به ما نشان می‌دهد پس از ۱۹۰۰ هر بار که یک خورشید گرفتگی کامل در آمریکا رویت شده است قیمت‌های سهام تا سال بعد ۱۷.۲ درصد افزایش یافته‌اند.

طبق داده‌های ارائه شده توسط ال‌پی‌ال فایننشال، پس از آخرین خورشید گرفتگی جولای ۱۹۹۱ که در یکی از ۵۰ ایالت آمریکا قابل رویت بود، سهام امریکا ۹.۹ درصد افزایش یافت.

در آن زمان بیش از ۸ سال بود که اس اند پی ۵۰۰ به بازار سودآور وارد شده بود و به دومین رکورد سودآوری طولانی مدت بازار دست یافته بود.

تحلیل‌گران اشاره کرده‌اند که نباید این تحقیق را بیش از حد جدی گرفت چراکه بازار سهام بیشتر تحت تاثیر عواملی مانند شرایط سیاسی و اقتصادی قرار دارند.

دتریک می‌گوید: آیا اصلا شما می‌توانید بر اساس سیستم خورشیدی سرمایه‌گذاری کنید؟ نه این‌طور نیست.  او ادامه می‌دهد: مسائل اصلی مالی، ارزیابی‌ها و گزارشات فنی همچنان محرک اصلی بازارها هستند./ مهر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید