خبر خوش کرباسیان برای دارندگان اوراق اسناد خزانه

کدخبر: ۱۸۰۷۸۵
کرباسیان از صدور مجوز نقل و انتقال اوراق خزانه در بازار ثانویه خبر داد و گفت: به طور حتم تعامل با سیستم بانکی آثار مثبت خود را در بورس خواهد داشت.
خبر خوش کرباسیان برای دارندگان اوراق اسناد خزانه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم تودیع و معارفه خود اظهار داشت: برنامه ها را به صورت زمان‌بندی شده از این پس دنبال خواهیم کرد و آقای طیب نیا نیز 8 پروژه را تعریف کرده بود که ما آنها را در چارچوب عملیات اجرایی دنبال می کنیم.

کرباسیان با بیان اینکه در مجلس 4 محور برنامه ها را اعلام کردم، گفت: در چارچوب چیزی که دولت مطرح کرده در زمینه تولید و اشتغال باید به عرصه عمل درآید ما توانستیم از رشد منفی به مثبت و نرخ تورم تک رقمی برسیم و نرخ رشد نقدینگی به 23.2 درصد رسیده و سهم منابع ناشی از نفت به 26.1 درصد رسید و امیدواریم بتوانیم به آن استمرار بخشیم.

وی ادامه داد: بهبود مستمر محیط کسب و کار و تقویت رقابت پذیری بسیار حائز اهمیت بوده که در برنامه ششم آمده است تا بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بتواند قوانین مزاحم را بررسی کند ، این در حالی تست که در وزارت اقتصاد در زمینه رفع موانع کسب و کار اقدامات خوبی شده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: همچنین در قالب سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس اقداماتی پس از برجام انجام شده و باید به آنها سرعت ببخشیم ضمن اینکه در بورس و اوراق ارزی بین المللی از مزیت‌ها استفاده کنیم.

کرباسیان با اشاره به اینکه در زمینه مشارکت در احیا و اصلاح نظام بانکی در کنار بانک ها خواهیم ماند، افزود:اگرچه اوراق خزانه چاپ شده بود اما در بازار سرمایه مورد خرید و فروش قرار نگرفته و در سود بانک ها نیز تاثیر گذاشته بود و عملا از کاهش نرخ سود جلوگیری می‌کرد اما از هفته آینده اجازه نقل و انتقال این اوراق در بازار ثانویه صادر خواهد شد. به طور حتم تعامل با سیستم بانکی اثرات مثبت خود را در بورس خواهد داشت.

وی در خاتمه یادآور شد: در اصلاح قانون نظام بانکی فعالیت خواهیم کرد و در انجام تکالیف اقتصاد مقاومتی محول شده به وزارت اقتصاد جدیت خواهیم داشت. در سال قبل وزارت اقتصاد پروژه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داشت و خوشبختانه امسال نیز 13 پروژ اولویت دار اقتصاد مقاومتی و 15 برنامه اجرایی و 5 برنامه رونق اشتغال نیز به این وزارت خانه محول شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید