پرونده موسسه اعتباری کاسپین قضایی شد

کدخبر: ۱۸۰۹۵۹
با اینکه پرونده غیرمجازها بسته شده؛ اما پیگیری برای احقاق حقوق مردم ادامه دارد. بر همین اساس هم هست که رئیس قوه قضائیه برای تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای شناسایی دارایی‌ها و اموال مؤسسه کاسپین، دستور ویژه داده است.
پرونده موسسه اعتباری کاسپین قضایی شد

روزنامه شرق با این مقدمه نوشت:  این خبر را نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی می‌دهد. مسعود پزشکیان گفته حدود ١٠ روز قبل و پیش از رأی‌ اعتماد، نشستی اختصاصی از سوی آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، برای پیگیری مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین و شناسایی اموال مؤسسه برگزار شد تا بتوان مشکلات سپرده‌گذاران را رفع  و حق و حقوق مردم را پرداخت کرد که بنده نیز به‌عنوان یکی از نمایندگان مجلس، در این نشست حضور داشتم.

این عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: به دستور آیت‌الله آملی لاریجانی، یک کارگروه ویژه در قوه قضائیه برای پیگیری اموال و دارایی‌ها تشکیل شد تا دارایی‌های موجود شناسایی و مطالبات مردم به‌صورت کامل پرداخت شود؛ البته گزارش پیگیری‌ها به لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز ارائه می‌شود. پزشکیان همچنین به کاهش نرخ سود بانکی به ١٥ درصد بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی هم اشاره کرد و گفت: اگر بانک مرکزی این نرخ را اعلام کرده، تمامی بانک‌ها باید از این ابلاغیه تبعیت کنند؛ چراکه مشکلاتی که اکنون در شعب مختلف بانکی ایجاد شده، به دلیل تبعیت‌نکردن از سیاست‌های بانک مرکزی بوده که این مشکلات فراوانی را برای مردم، دولت و کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا، او با بیان اینکه برخی بانک‌ها سودهایی اعلام می‌کنند که قادر به پرداخت آن نیستند، گفت: این بانک‌ها به دلیل توانایی‌نداشتن در پرداخت سود بانکی، مجبور می‌شوند با اعداد بازی کنند و  نتیجه آن ضایع‌شدن حق و حقوق بخشی از مردم می‌شود که پس از آن، دیگر باید بانک مرکزی مشکل آنها را حل کند؛ بنابراین تمامی بانک‌ها باید از ابلاغیه بانک مرکزی تبعیت کنند.نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مردم سرمایه خود را به بخش مسکن انتقال دهند، سرمایه خود را هدر داده‌اند؛ چراکه بسیاری از واحدهای مسکونی اکنون خالی از سکنه هستند و اگر به مسکن‌های خالی مالیات تعلق بگیرد، سرمایه‌گذاران به‌جای اینکه این ۱۵ درصد سود بانکی را بگیرند، ١۵ درصد نیز از دست می‌دهند.

پزشکیان با بیان اینکه اگر بانک مرکزی درست نظارت کرده و به‌درستی از دارایی‌های راکد مالیات بگیرد، پول از بانک‌ها به بخش‌های دیگر جابه‌جا نمی‌شود، یادآور شد: نرخ سود بانکی باید با نرخ تورم همخوانی داشته باشد؛ بنابراین بانک مرکزی سودهای ٢٠ تا ٢۵درصدی را به ١۵ درصد کاهش داده تا کمی با نرخ تورم همسو باشد و به‌تدریج نیز باید به نرخ واقعی تورم نزدیک شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید