هدف روحانی نرخ سود بانکی 11 درصد است

کدخبر: ۱۸۱۵۲۷
حسن روحانی رئیس جمهوری ، شب گذشته نخستین گفتگوی زنده تلویزیونی خود به عنوان رئیس دولت دوازدهم را با مردم انجام داد.
هدف روحانی نرخ سود بانکی 11 درصد است

به گزارش ایسنا ، وی در پاسخ به این پرسش که اقدامات دولت در زمینه اصلاح نظام بانکی چیست، گفت: بانک‌های ما نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارند و البته بازار سرمایه هم باید در این زمینه به میدان بیاید و برای سال 96 برنامه‌ریزی ما این است که 30 هزار میلیون تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط داده شود که در این زمینه بانک‌های ما می‌توانند کمک کنند اما آنان با مشکلاتی هم مواجه هستند.

روحانی ادامه داد: بانک‌های ما مشکل سرمایه دارند که باید افزایش پیدا کند و نیز لازم است که جلوی رقابت‌های ناسالم میان بانک‌ها گرفته شود. رقابت‌هایی چون افزایش سود که منجر به کم شدن سرمایه‌های یک بانک و افزوده شدن آن به سرمایه‌های بانک دیگر می‌شود. همچنین در زمینه موسسات بانکی غیرمجاز نیز فعالیت‌هایی انجام شده که جلویش را گرفته‌ایم اما بانک‌های ما از حالت بنگاه نیز باید دربیایند تا پول‌ها و سرمایه‌هایشان در زمینه اقتصاد به کار گرفته شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آخرین گزارش ما از تورم نشان می‌دهد که میزان این مفهوم اقتصادی زیر هشت درصد است، گفت: سود بانکی ما باید مقداری بیشتر از حد تورم باشد و چیزی در حدود 11 درصد قابل قبول است و سود تسهیلات نیز با مقداری افزایش می‌تواند به 15 درصد برسد اما در حال حاضر میزان سود سپرده و تسهیلات بانک‌ها در چارچوب منظمی پیش نمی‌رود و اگر بخواهیم در زمینه گردشگری و اشتغال توسعه ایجاد کنیم بانک‌ها باید به میزان مشخصی در این زمینه برسند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید