بانک‌ها سهامدار موسسات رتبه‌بندی می‌شوند

کدخبر: ۱۸۳۵۳۳
مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بانک‌ها سهامدار موسسات رتبه‌بندی می‌شوند، عنوان کرد که بانک ها می‌توانند در این موسسات، ۱۰ درصد سهم داشته باشند.
بانک‌ها سهامدار موسسات رتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش ایسنا، حسن قالیباف اصل در نشست الزامات حضور در بازارهای جهانی، جذب سرمایه‌گذاری و تامین مالی گفت: از سال گذشته پس از برجام، اتفاقی که در بورس رخ داده، مراجعه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی بوده است که اطلاعات از بورس تهران دریافت می‌کردند.

وی افزود:  بر این اساس، حجم معاملات سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد افزایش داشته است و در سال ۱۳۹۵ ارزش معاملات به ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل بورس تهران ادامه داد: سازمان بورس، شرکت‌هایی که سرمایه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان دارد و تعداد آنها ۶۱ شرکت است، صورتهای مالی بر اساس IFRS را تدوین کرده‌اند و شش ماه بعد از مجمع فرصت داشتند که این صورت‌ها را ارایه دهند، بنابراین ظرف سه ماه آینده فرصت شرکت‌ها تمام شده و برای اولین بار صورتهای مالی آنها بر اساس IFRS ارایه خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر شرکتی قرار است که در فضای بین المللی، تامین مالی کند باید صورت های مالی را بر اساس استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی تدوین کند. ضمن اینکه بورس اوراق بهادار تهران نیز با ۱۲ بورس خارجی تفاهم نامه دارد و برخی از آنها مثل تفاهم نامه با بورس استانبول، مذاکرات متعددی صورت گرفته است. دو شرکت به صورت همزمان، درخواست حضور در بورس ایران و بورس بین المللی استانبول را دارند.

وی اضافه کرد: البته بحث‌های جدی صورت گرفته است که بخشی از آن حل شده، ولی امیدواریم که بتوانیم برای اولین بار یک شرکت ایرانی در بورس خارجی سهام خود را عرضه کند.

قالیباف اصل افزود: سال گذشته، انتشار اوراق بدهی ارزی در دستور کار قرار گرفته، ولی هنوز با بانک مرکزی و دولت به نتیجه نرسیده‌اند، البته کار خوبی است و اگر بخواهیم در یک بازار بین المللی اوراق بفروشیم، نهاد ناظر آن بورس باید مجوزهای لازم را دریافت کند و هم اینکه بحث ریتینگ نیز باید از سوی نهادهای بین المللی انجام گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید