کشف پنجمین محموله قاچاق انسان از داخل بار کشمش

کدخبر: ۱۸۳۷۶۲
گمرک ایران از جدیدترین مورد کشف قاچاق انسان، این بار از داخل بار کشمش به کمک تیم بازرسی و کنترل سگ های گمرک خبر داد.

کشف پنجمین محموله قاچاق انسان از داخل بار کشمش

به گزارش روز ایرنا، ماموران گمرک در ساعت 3و 30 دقیقه بامداد محتویات یک کامیون خروجی در مرز بازرگان که قصد داشت تحت رویه صادرات از کشورمان به مقصد ترکیه خارج شود و حامل بار کشمش بود را به کمک تیم بازرسی و کنترل سگ های گمرک بازرگان بازرسی می کنند.

در نهایت تیم کنترل و بازرسی مربیان سگ های گمرک ایران (سمگا) در این بازرسی موفق به کشف قاچاق انسان از لابه لای کارتن های کشمش می شوند.

این پنجمین محموله قاچاق انسان است که در سال جاری با هوشیاری ماموران گمرک کشف می شود.

با بهره ‏برداری بهینه از دستگاه‏های کنترلی پیشرفته و افزایش تعداد سگ های کمکی جهت کشف قاچاق کالا، مواد مخدر و انسان، ماموران گمرک فقط در سال 1395 موفق به کشف 480 مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند که 50 مورد آن مربوط به گمرک بازرگان بود.

بر این اساس تعداد ایکس ری های کامیونی گمرک در سالهای اخیر به سه برابر افزایش یافته و در سال 95 تعداد 10 قلاده سگ خریداری و آموزش داده شده و در گمرکات کشور مستقر شده اند.

گمرک ایران بر اساس ارزیابی های سازمان جهانی گمرک رتبه دوم را در مبارزه با قاچاق انواع کالاها و رتبه نخست دنیا را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در اختیار دارد .

قاچاق انسان شکل نوینی از برده‌داری در دنیای مدرن است که شامل استخدام انسان‌ها، انتقال و دریافت آنها برای وادار کردن افراد به تن‌فروشی یا انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا در کارخانه ها، رستوران‌ها، مزرعه ها، دامداری‌ها و پروژه‌های ساختمانی می شود.

قاچاق انسان پس از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، سومین تجارت غیرقانونی در دنیا به شمار می‌رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید