استفاده از گوشت گربه در فرآورده‌های گوشتی تکذیب شد

کدخبر: ۱۸۳۷۶۵
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی انتشار شایعاتی درباره استفاده از گوشت گربه در تولید فرآورده‌های گوشتی و تعطیلی ۱۸ واحد تولیدکننده در این صنعت را تکذیب کرد و گفت: چنین شایعاتی هر چند وقت یک بار منتشر می‌شود که هیچ پایه و اساسی ندارد، چرا که حتی در صورت امکان پذیر بودن، استفاده از گوشت گربه برای این صنعت صرفه اقتصادی ندارد.

استفاده از گوشت گربه در فرآورده‌های گوشتی تکذیب شد

سید محمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استفاده از گوشت گربه در تولید فرآورده‌های گوشتی به کلی تکذیب می‌شود و همه این مسائل مطرح شده شایعه است، چرا که به غیر از ناظر اداره کل نظارت بر مواد غذایی، سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی، بازرسان اتحادیه نیز دائما از بازار نمونه‌برداری و آزمایش می‌کنند.

وی افزود: تاکنون حتی یک مورد هم از این دست تخلفات نداشته‌ایم و امسال نیز هیچ واحد صنعتی تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی به دلیل تخلف تعطیل نشده‌ است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با تاکید بر اینکه اگر تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی چنین تخلفی مرتکب شود، ضمن تعطیلی واحد صنعتی، مسئولانش را به دادگاه معرفی می‌کنیم تا به اشد مجازات برسند، تصریح کرد: چنین حقه‌بازی‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد با هدف تشویش اذهان عمومی است و باید گفت که حتی در صورت امکان پذیر بودن انجام چنین تخلفی، استفاده از گوشت گربه از نظر اقتصادی صرفه ندارد و امکانپذیر نیست، چراکه حتی برای گرفتن آن باید یک واحد صنعتی هزینه‌های زیادی متحمل شود.

موسوی گفت: در این صنعت ۳۰۰ واحد تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی فعال هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن نقدینگی، ۱۰۰ واحد از آن از سال ۱۳۹۰ به بعد تعطیل شده‌اند و برخی از آنها نیز با یک سوم ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهند که البته در سال ۱۳۹۳ با افزایش تعرفه واردات گوشت به ۲۶ درصد فشار بیشتری به صنایع وارد شد.

وی اظهار کرد: هیچ تخلفی در سال جاری از سوی واحدهای تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی صورت نگرفته و اگر چنین تخلفاتی صورت گیرد سازمان استاندارد نه تنها آن واحد را تعطیل خواهد کرد بلکه در رسانه‌ها به صورت به عمومی و علنی اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اخیرا شایعاتی مبنی بر "استفاده واحدهای تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی از گوشت گربه و یافتن لاشه‌های این حیوان در ماشین حمل فرآورده‌های گوشتی در استان‌ تهران منتشر و اعلام شد که سازمان استاندارد در بررسی‌های خود ۱۸ واحد تولیدکننده فرآورده های گوشتی را به همین دلیل تعطیل کرده است".

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید