روایت جهانی از رشد فولاد ایران

کدخبر: ۱۸۳۹۸۸
آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد حکایت از رشد ۱۵ درصدی تولید این محصول در هشت ماهه سال میلادی جاری و ماه آگوست دارد.
روایت جهانی از رشد فولاد ایران

به گزارش ایسنا، آمارهای آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد که رشد فولاد ایران در سال جاری ادامه دارد و توانسته است در هشت ماه گذشته تولید خود را نسبت زمان مشابه در سال قبل ۱۵.۷ درصد افزایش دهد که بر این اساس در هشت ماه یعنی تا پایان ماه آگوست سال ۲۰۱۷ ایران ۱۳ میلیون و ۴۴۷هزار تن فولاد خام تولید کرده که این مقدار زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۱ میلیون و ۶۲۱ هزار تن بود.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که خاورمیانه در هشت ماهه اول امسال در مجموع ۲۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تن تولید فولاد داشته که بیش از ۵۰ درصد آن سهم ایران بوده است.

اطلاعات تولید ماهانه در این گزارش بیانگر این است که در ماه آگوست امسال، ایران یک میلیون و ۷۵۰هزار تن فولاد خام تولید کرد که این مقدار ۱۵.۱ درصد رشد را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد؛ به طوری که این رقم در ماه آگوست ۲۰۱۶ معادل یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن بود.

در این گزارش آمده است که تمام کشورهای فولادساز جهان مجموعا در هشت ماه اول ۲۰۱۷، یک میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۷۳۸ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این رقم نسبت به سال قبل ۴.۹ درصد رشد داشته است.

تولید کل فولاد اروپا در هشت ماهه اول سال ۱۱۲ میلیون و ۷۰۱ هزار تن و تولید کل فولاد آسیا ۷۷۶ میلیون و ۶۵۷ هزار تن بوده است که از این مقدار ۵۶۶ میلیون ۴۰۵ هزار تن آن سهم چین است.

همچنین میزان تولید ماه آگوست ۲۰۱۷ فولاد در جهان نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۶.۳ دصدی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید