واکنش متفاوت بورس تهران به تهدیدات ترامپ

کدخبر: ۱۸۶۰۵۷
فارس نوشت: با آغاز معاملات امروز بورس تهران معامله‌گران این بازار شاهد اقبال خریداران برای جمع‌آوری سهام و افزایش تدریحی حجم معاملات سهام و اوراق بهادار هستند. بازاری که بی‌اعتنا به خط و نشان‌های شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا روبرو شده است.
واکنش متفاوت بورس تهران به تهدیدات ترامپ

با آغاز معاملات امروز بورس تهران و ساعاتی پس از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مورد توافق برجام و خط و نشان‌های وی، بازار سهام بی‌اعتنا به این اظهارات، شاهد سبزپوش شدن دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود است.

بر اساس این گزارش در حالی‌که انتظار می‌رفت، رئیس‌جمهور پرحاشیه ایالات متحده آمریکا در سخنرانی شب گذشته خود نسبت به خروج از توافق‌نامه برجام تصمیم قاطعی از سوی وی را ببینند، اما وی علی‌رغم عدم تأیید پای‌بندی ایران به برجام، توپ تصمیم‌گیری در این زمینه را به زمین کنگره انداخت.

بر این اساس کنگره آمریکا دو ماه فرصت خواهد داشت تا نظرات خود را نسبت به طرح خروج از برجام و یا ارائه طرحی با عنوان اصلاح نواقص برجام ارائه نماید.

این در حالی است که دو روز قبل تحریم‌های مادر یا قانون کاتسا با هدف تضعیف توان دفاعی و تسلیحاتی ایران و ضربه زدن به نیروهای مسلح کشور به تأیید مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش فارس، بورس تهران هم‌اکنون با افزایش 437 واحدی شاخص کل قیمت و بازده نقدی (تدپیکس) به رقم 85 هزار 181 واحد رسیده است. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 99 واحدی روی رقم 17 هزار و 458 واحد ایستاده و شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 606 واحدی خود را به رقم 92 هزار و 122 واحد رسانده است.

شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب با افزایش 406 واحدی و 494 واحدی روبرو شده‌اند. در فرابورس نیز شاخص کل این بازار (آیفکس) با افزایش 5 واحدی روی رقم 934 واحد ایستاده است.

به گزارش فارس، ارزش معاملات بورس تهران تا لحظه انتشار این خبر به بیش از 67.5 میلیارد تومان رسیده که ناشی از دست به دست شدن 451 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 22 هزار و 736 نوبت دادوستد است.

در حال حاضر تأثیرگذارترین نمادها بر روی افزایش شاخص کل بورس شامل فولاد مبارکه با 99 واحد،‌ ملی صنایع مس ایران با 75 واحد،‌ صنعتی و معدنی چادرملو با 53 واحد، سایپا با 32 واحد، پالایش نفت تهران با 15 واحد، ایران‌خودرو در 12 واحد و پارس خودرو با 11 واحد هستند.

کلیت معاملات بازار سهام نشان می‌دهد، در کنار بازارگردانی حقوقی‌ها، هم‌اکنون اغلب معامله‌گران حقیقی خریدار سهام در بورس و فرابورس ایران هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید