اجرای آزمایشی شبکه هوشمند برق در جزیره هرمز

کدخبر: ۱۸۶۴۸۴
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از اجرای آزمایشی شبکه‌های هوشمند برق در جزیره هرمز توسط شرکت‌های کره جنوبی خبر داد.
اجرای آزمایشی شبکه هوشمند برق در جزیره هرمز

به‌گزارش تارنمای وزارت نیرو، «هوشنگ فلاحتیان» در نشستی با حضور وزیر زمین،‌ زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در ساختمان ستادی این وزارتخانه افزود: با همکاری شرکت‌های کره جنوبی، کنتورهای هوشمند توزیع برق نیز در حال نصب است

به گفته وی، در سه سال گذشته مذاکرات بسیاری با شرکت‌های «هیوندایی، دیلیم و کپکو» کره جنوبی برای سرمایه گذاری در بخش برق و انرژی صورت گرفت.

وی افزود: برخی کارشناسان وزارت نیرو نیز به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی به سئول و دیگر شهرهای کره جنوبی اعزام شدند.

فلاحتیان از اجرای مشترک طرح مدیریت توزیع برق در کشور با هدف مدیریت بار و پیک سایی در شبکه‌های سراسری خبر داد و گفت: اگر شرکت‌های سرمایه گذار کره ای تمایل دارند در ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در ایران فعالیت خود را آغاز کنند باید هرچه زودتر آمادگی خود را اعلام کنند.

این مسوول افزود: شرکت‌های کره جنوبی از سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر استقبال خوبی کردند و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) آماده است ضمن پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذار کره جنوبی، از فناوری‌های جدید در نیروگاه‌های برقابی، خورشیدی، بادی و زباله سوز این کشور استفاده کند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو یادآوری کرد بر اساس برنامه‌ریزی ها باید سالیانه یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور ساخته شود و آمادگی داریم در این بخش نیز همکاری بیشتری با شرکت‌های کره جنوبی داشته باشیم.

** فعالیت نیروگاه‌های ساخت آلمان، انگلیس و ایتالیا در ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نیز در این نشست تاکید کرد از حضور شرکت‌های خصوصی از سراسر جهان برای ساخت سالیانه یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر استقبال می‌کنیم.

«سیدمحمد صادق‌زاده» یادآوری کرد اینک نیروگاه‌های ساخت آلمان، انگلیس و ایتالیا در کشور فعالیت می کنند. شرکت‌های کره‌ای با تاخیر در این صنعت وارد شدند اما کار خود را با سرعت ادامه می‌دهند.

صادق زاده افزود: نخستین نیروگاه خورشیدی با همکاری شرکت‌های کره جنوبی در استان خراسان شمالی در حال ساخت است و ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، مجموع تجارت خارجی ایران حدود 88 میلیارد دلار در سال برآورد می شود؛ در نیمه نخست امسال بنا بر آمار گمرک، مجموع تجارت خارجی ایران با 6 درصد رشد نسبت به پارسال به رقم 44 میلیارد و 139میلیون دلار رسید.

چین، هند، امارات، ترکیه، کره جنوبی و هند عمده شرکای تجاری ایران به شمار می روند.

در نیمه نخست امسال، صادرات غیرنفتی ایران به کره جنوبی با افزایش 12.86 درصدی همراه شد. این کشور با سهم 2 میلیارد و 64 میلیون دلاری، چهارمین خریدار کالاهای ایرانی بود.

در این مدت یک میلیارد و 517 میلیون دلار کالا از کره جنوبی وارد ایران شد و سئول در این زمینه نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید