خطر حملات سایبری جلوتر از تروریسم

کدخبر: ۱۸۶۵۰۶
یکی از مدیران سازمان امنیت سایبری انگلستان از رشد روزافزون حملات سایبری اظهار نگرانی کرده است و بر این باور است که این مساله به اندازه تروریسم در جهان خطرناک است.
خطر حملات سایبری جلوتر از تروریسم

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت آی تی پروپورتال، ژرمی فلمینگ - یکی از مدیران ارشد سازمان امنیت سایبری در انگلستان - در این باره عنوان می‌کند که بودجه‌های گزاف و هنگفتی صرف ایجاد یک سازمان مخصوص امنیت سایبری، شبکه و حفاظت از اطلاعات و به منظور مقابله با معضل رشد حملات سایبری در انگلستان شده است چراکه طبق آمار، تنها در طول یک سال گذشته و در کشور ما ۶۰۰ مورد به دستگاه‌های اجرایی و دولتی و همچنین شرکت‌های مالی و خصوصی بسیاری حمله سایبری شده است.

این حملات که اطلاعات بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری را به سرقت برده و مورد سوءاستفاده قرار داده است، همگی به پاسخ مقامات دولتی، حکومتی و مسئولان مربوطه نیازمند خواهند بود.

وی بر این باور است همانطور که همه دولت‌ها خود را موظف می دانند که در برابر رشد تروریسم و به منظور مقابله با اقدامات و حرکات تروریستی تصمیم هایی را اتخاذ کنند، باید در برابر رشد روز افزون حملات سایبری نیز پاشخگو بوده و به مقابله و مبارزه هر چه سریعتر با آن بپردازند.

دقیقا همانطور که تروریست‌ها هرروزه با تعویض و ارتقای کیفیت ابزارها و تسلیحات نظامی خود، همواره از حکومت‌ها یک گام جلوتر هستند، مجرمان سایبری و هکرها نیز با دانش فوق العاده به روز و ابزارهای پیشرفته خود، همواره یک قدم از متخصصان شبکه و امنیت سایبری سازمان‌ها و شرکت‌ها جلوتر هستند و بدین ترتیب قادر خواهند بود حجم زیادی از اطلاعات محرمانه و خصوصی آنها را به سرقت برده و یا از آنها سوءاستفاده کنند.

وی همچنین خاطر نشان می‌کند دیگر آن روزگاری که جنگ تنها به معنای توپ و تانک واسلحه بود، رو به اتمام است و جنگ میان کشورها، جنگ اطلاعات و حملات سایبری خواهد بود. به همین دلیل است که وی بیان کرده دولت‌ها موظف هستند از اطلاعات شهروندان خود تمام و کمال محافظت کرده و به اصطلاح اقدام به ایجاد یک ارتش سایبری کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید