وزیر صنعت: مسائل بین‌المللی دستاویز گرانی کالاها نشود

کدخبر: ۱۸۶۶۴۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی افراد سودجو برای افزایش قیمت کالاهای ضروری و اساسی مردم با روش‌های خاص مانند بزرگ نمایی موضع گیری‌های بین‌المللی بازارسازی می‌کنند.
 وزیر صنعت: مسائل بین‌المللی دستاویز گرانی کالاها نشود

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمد شریعتمداری در جلسه ستاد تنظیم بازار بر نقش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در زمینه کنترل و نظارت بر افزایش قیمت‌ها تاکید کرد.

وی افزود: این سازمان با اقدام های کنترلی و رصد مداوم بازار اجازه ندهد مسائل سیاسی در سطح بین‌المللی بهانه و دستاویزی برای افزایش قیمت کالاها و فشار به مردم شود.

شریعتمداری نقش اتاق‌های اصناف و سازمان صدا و سیما برای افزایش آگاهی مردم درباره ارتباط مسائل سیاسی بین المللی و اقتصاد و بازار را تاثیرگذار دانست.

وی از صدا و سیما خواست با ساخت برنامه‌های محتوایی در زمینه ساده سازی مسائل و موضوع های روز برای آحاد جامعه بکوشد و اتاق‌های اصناف نیز با برگزاری نشست با رییسان اتحادیه‌های صنفی این وظیفه مهم را انجام دهند.

این مسوول با تاکید بر ضرورت ایجاد یک شبکه کارآمد و متناسب با وضعیت عرضه و تقاضا برای محصولات اساسی مانند برنج افزود: فروشگاه‌های زنجیره ای برای عرضه و راه اندازی شرکت های خاص برای پیش فروش محصولاتی مانند برنج می تواند در تنظیم بازار این گونه کالاها موثر باشد.

به گزارش ایرنا، رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای بیست و چهارم مردادماه اعلام کرد: سهم فروشگاه های زنجیره ای از بازار کشور 120 هزار میلیارد ریال است و به ازای هر 200 متر فروشگاه هشت تا 10 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید