پیشنهاد ایران برای ایجاد تارنمای تبادل اطلاعات تجاری بندرهای حاشیه خزر

کدخبر: ۱۸۶۶۴۵
مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی در هشتمین نشست پنج جانبه مدیران بندری کشورهای ساحلی دریای خزر، ایجاد تارنمای رسمی تبادل اطلاعات مورد نیاز تجارت دریایی بین بنادر را خواستار شد.
 پیشنهاد ایران برای ایجاد تارنمای تبادل اطلاعات تجاری بندرهای حاشیه خزر

به گزارش تارنمای سازمان بنادر و دریانوردی، «خسرو سرایی» در این نشست که در بندر «ترکمن باشی» ترکمنستان برگزار شد، افزود: درج علامت روی کالاهای حمل و نقلی در دریای خزر سبب خواهد شد از رفتار تبعیض آمیز نسبت به شناورهای دیگر طرف ها در زمینه تعرفه حمل کالا در دریای خزر جلوگیری شود.

وی بر اهمیت توسعه و جذب کالاهای ترانزیتی در راهگذرهای شمال به جنوب و شرق به غرب تاکید کرد و گفت: ایران برای امضای موافقت نامه حمل و نقل دریایی با هر یک از کشورهای ساحلی دریای خزر آماده است تا مناسبات تجاری و اقتصادی بین کشورهای حاشیه دریای خزر بیش از پیش تقویت شود.

در پی کنفرانس اقتصادی کشورهای ساحلی دریای خزر در مهرماه 1387 در آستراخان روسیه با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، نخستین نشست مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر در اردیبهشت ماه 1388 در بندر انزلی برگزار شد.

در این نشست مقرر شد مدیران بنادر کشورهای ساحلی خزر به صورت دوره ای و سالیانه به میزبانی یکی از بندرها گرد هم آمده و به بررسی مسائل و مشکلات احتمالی و همچنین تسهیل تجارت و حمل و نقل دریایی در دریای خزر بپردازند.

هشتمین نشست پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر بیست و یکم و بیست و دوم مهرماه به میزبانی ترکمنستان در بندر ترکمن باشی برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید