پوتین دستور ایجاد «پول مجازی» روسیه را صادر کرد

کدخبر: ۱۸۶۶۶۴
رئیس‌جمهور روسیه پس از گفت‌وگو با مقامات اقتصادی این کشور پشت درب‌های بسته دستور ایجاد ارز روبل مجازی را صادر کرد که رقیب اصلی برای بیت‌کوین خواهد شد.
پوتین دستور ایجاد «پول مجازی» روسیه را صادر کرد

به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پس از دیدار با مقامات اقتصادی این کشور پشت درب‌های بسته دستور ایجاد یک ارز ملی مجازی را صادر کرد.این خبر از سوی نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات روسیه اعلام شد.

وی تأکید کرد: زمانی که روبل مجازی عرضه شود دیگر ارزهای مجازی نظیر بیت‌کوئین اجازه مبادلات در روسیه را نخواهند داشت.

نیکلای نیکیفروف ادامه داد: ما روبل مجازی یا «کریپتوروبل» را فقط با یک دلیل ایجاد می‌کنیم: اگر ما ایجاد نکنیم همسایگان ما در جامعه اقتصادی اوراسیایی طی چند ماه آینده این کار را خواهند کرد.

بنا به گفته این وزیر روس هرگونه مبادله مالی بر اساس این ارز مجازی مشمول مالیات شده و حتی مالیات ارزش افزوده آن نیز باید پرداخت شود.

وی اعلام کرد: مالیات پایه برای نقل و انتقالات روبل مجازی 13 درصد خواهد بود، بنا به اعلام معاون وزارت اقتصاد روسیه قرار است این ارز مجازی در بازارهای بین‌المللی عرضه شود.

وی اعلام کرد: محدود کردن این ارز به بازارهای داخلی روسیه منطقی نیست.

الگ فومیشف تأکید کرد: روبل مجازی نباید یک ارز خصوصی باشد و باید از سوی دولت کنترل شده و در قالب اقتصاد دیجیتال زمینه را برای نقل و انتقالات دیجیتال فراهم کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید