نهایی شدن قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR

کدخبر: ۱۸۶۹۱۲
نهایی شدن قرارداد خرید20 فروند هواپیمای ATR ازسوی هما، احتمال قطع و یا تعلیق پرواز شرکت‌های هواپیمایی به نجف به دلیل سوء استفاده های جدید فرودگاه نجف در ایام اربعین، اعلام فهرست نمایندگان رسمی فروش بلیط پروازهای ایام اربعین از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، آمادگی ایرلاین‌های ایرانی برای پرواز مستقیم سئول - تهران و برگزاری چهارمین اجلاس روسای سازمان های هواپیمایی کشوری منطقه خاورمیانه ایکائو از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته بود.
نهایی شدن قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR

به گزارش روزجمعه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، از اختصاص دو هواپیمای ATR پسابرجامی به فرودگاه بندرعباس و پرواز آنها به 10 شهر بزرگ کشور خبر داد.

«فرزانه شرفبافی» درباره شرایط خط‌‌ های پروازی هواپیماهای ATR تازه خریداری شده گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده برای هواپیماهای ATR پسابرجامی، دو فروند هواپیمای ATR خریداری شده در استان هرمزگان مستقر خواهد شد.

وی افزود: این هواپیماها، هواپیماهای نو هستند که گروه پروازی و خدمه پرواز ایرانی با آنها فعالیت خواهند کرد، پروازها از طریق شهر بندرعباس به شهرهای مختلفی صورت خواهد گرفت که 10 ابتدا شهرهای بزرگ نظیر زاهدان، کرمان، یزد، شیراز و کیش درنظر گرفته شد.

**سوء‌استفاده جدید فرودگاه نجف در ایام اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: مسئولان فرودگاه نجف در اقدامی غیرمنطقی و سودجویانه، نرخ سوخت هواپیما در این فرودگاه را از 98 سنت به یک دلار و 24 سنت افزایش داده‌اند، این اقدام موجب افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی خواهد شد.

**آمادگی ایرلاین‌های ایرانی برای پرواز مستقیم سئول- تهران

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سابقه همکاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره ) و فرودگاه «اینچه اون» کره جنوبی گفت: به تازگی در پی راه‌اندازی یک سیستم آموزشی در فرودگاه امام خمینی (ره) بودیم و مذاکراتی با فرودگاه «اینچه اون» کره جنوبی انجام شد اما هزینه‌های پیشنهادی آن در مقابل شرکت‌های اروپایی بالاتر بود که شاید با توجه به همکاری‌های دولتی، این مسئله قابل ‌رفع باشد.

وی افزود: علاوه بر مباحث آموزشی، وزارت راه و شهرسازی ایران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری کره جنوبی در فرودگاه‌های ایران است به طوری که ترمینالی با ظرفیت 22 میلیون مسافر در فرودگاه امام خمینی تعریف شده است و سرمایه‌گذاری در سایر فرودگاه‌ها نظیر تبریز نیز وجود دارد.

آخوندی گفت: ما خواهان جابجایی یکسری از فرودگاه‌ها مانند فرودگاه اهواز و بوشهر که در مرکز شهر قرارگرفته‌اند، هستیم

وزیر راه و شهرسازی همچنین خواستار فعال شدن پروازهای مستقیم سئول - تهران شد و گفت: چند ایرلاین ایرانی برای انجام پرواز مستقیم اعلام آمادگی کرده‌اند و علاقه‌مندیم این موضوع از سوی وزارت زمین، زیرساخت و حمل‌ونقل کره جنوبی هم پیگیری شود.

**فهرست تکمیلی نمایندگان رسمی فروش بلیط پروازهای ایام اربعین

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که پروازهای اربعین حسینی از 13 آبان آغاز و تا 22 آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به منظور ساماندهی و جلوگیری از اختلال در فروش بلیت پروازهای ایام مذکور لیست تکمیلی نمایندگان رسمی فروش بلیط پروازهای ایام اربعین را جهت رفاه متقاضیان با ذکر آدرس و شماره تلفن های آن مراکز اعلام کرد.

**آغاز تملک 400 هکتار زمین برای فرودگاه اصفهان

آخوندی با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های خوبی در استان اصفهان در حال انجام است، گفت: از ترمینال فرودگاه جدید در حال ساخت اصفهان که به مساحت 9 هزار متر مربع مساحت دارد بازدید کردم که این ترمینال می‌تواند به پروازهای خارجی کمک کند.

وی افزود: این ترمینال قرار است از سوی سرمایه‌گذار خارجی ساخته شود که در حال مذاکره هستیم و از زمین این ترمینال که مساحتی حدود 400 هکتار دارد، بازدید کردیم و به دنبال تملک این زمین هستیم که کار ساده‌ای نیست و مراحل آن در حال انجام است و پیشرفت خوبی نیز دارد.

 

**دیدار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با دبیرکل سازمان بین‌المللی هواپیمایی ایکائو

چهارمین اجلاس روسای سازمان های هواپیمایی کشوری منطقه خاورمیانه «ایکائو» با حضور 17 کشور و هشت سازمان بین المللی در حوزه هواپیمایی غیرنظامی، با سخنان دبیرکل ایکائو دکتر «فانگ لو» در شهر مسقط پایتخت عمان برگزار شد.

در این اجلاس سه روزه که با حضور روسای سازمان های هواپیمایی کشوری و مدیران عالی کشورها در حوزه هواپیمایی در حال برگزاری است، قرار است، عملکرد کشورها بر مبنای برنامه‌های منطقه‌ای ایکائو مورد بررسی قرار گرفته، راهکارهای ارتقای سطح همکاری، تعامل و توسعه اقتصادی و فنی کشورها در عرصه هواپیمایی کشوری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید