نحوه ارائه کارتخوان ها ساماندهی شد

کدخبر: ۱۸۷۲۲۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف بانک مرکزی درباره ساماندهی کارتخوان ها و پایانه های فروش مجازی و درگاه های اینترنتی مشخص شد.
نحوه ارائه کارتخوان ها ساماندهی شد

به گزارش ایرنا، سیدحسن حسینی شاهرودی درباره نشست کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با حضور مسئولان سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی و نمایندگان اصناف کشور ادامه رسیدگی به مواد لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق مکانیزه فروش در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تکلیف بانک مرکزی درباره ساماندهی پایانه های فروش که عبارتست از کارتخوان ها و پایانه های فروش مجازی و درگاه های اینترنتی مشخص و مقرر شد نحوه صدور مجوز فعالیت و شماره اقتصادی و اختصاصی شناسه یکتا به کلیه بنگاه های اقتصادی و مودیان مالیاتی با هماهنگی سازمان امور مالیاتی باشد.

**مواد تشویقی و تنبیهی برای مودیان مالیاتی در اجرای قانون صندوق های مکانیزه فروش به تصویب رسید

حسینی شاهرودی افزود: همچنین در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مواد تشویقی و تنبیهی برای مودیان مالیاتی در اجرای قانون صندوق های مکانیزه فروش به تصویب رسید به این نحو که کسانی که مقررات را رعایت کنند از تخفیف های مالیاتی برخوردار می شوند و متخلفان مجازات و جریمه شوند.

**تکلیف سازمان مالیاتی درخصوص قبول اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده

وی ادامه داد: در نشست امروز تکلیف سازمان مالیاتی در خصوص قبول اظهارنامه های مالیات بر درآمد و ارزش افزوده برای آن دسته از اشخاص مشمولی که تمام مقررات این قانون را رعایت کرده اند مشخص شد تا از طریق اطلاعات مندرج در صندوق های فروش و از طریق راستی آزمایی در صورت صحت، اظهارنامه را بدون رسیدگی مورد قبول واقع شود.

به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرمانه باقی ماندن اطلاعات مودیان مالیاتی و بکارگیری آن در موضوع تشخیص و وصول میزان مالیات یادآور شد: ادامه رسیدگی به لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق مکانیزه فروش در نشست بعدی کمیسیون اقتصادی انجام می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید