20 هزار واحد تولیدی کشور استاندارد اجباری ملی را رعایت کرده اند

کدخبر: ۱۸۷۲۲۵
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: 20 هزار از 100 هزار واحد تولیدی در استانهای مختلف کشور استاندارد اجباری ملی را کاملا رعایت کرده اند.

وحید مرندی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهارداشت: تلاش های زیادی در سال های اخیر برای استانداردسازی کالا، خدمات و نظارت های لازم در زمینه تولید انجام شده است به طوری که ایران رتبه 23 جهان از نظر رعایت استانداردها را دارد.

وی افزود: یکی از شعارهای سازمان ملی استاندارد خرید کالای ایرانی است که این امر باید به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.

وی بیان کرد: وقتی کالای با کیفیت ساخت داخلی در کشور موجود است نباید شهروندان به فکر تهیه کالای بی کیفیت خارجی باشند.

وی ادامه داد: شهروندان با خرید کالای ایرانی به اشتغال و تولید کشور کمک شایانی می کنند.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: یک هزار و 700 کالای وارداتی در کشور کنترل استاندارد دارند تا شهروندان از ورود کالاهای غیر استاندارد متضرر نشوند.

مرندی مقدم افزود: سازمان ملی استاندارد ایران با کمبود شدید نیرو مواجه است به طوری که هم اینک 50 درصد پست ها در این سازمان خالی است.

وی با بیان اینکه در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان چابهار کمبود نیرو به شدت محسوس است، خاطرنشان کرد: موافقت هایی از سازمان امور استخدامی کشور اخذ شده تا نیروی جدید استخدام و مشکلات کمبود نیرو را مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: چابهار یکی از مناطق مهم و راهبردی ایران است و می تواند به مرکز توسعه استان سیستان و بلوچستان تبدیل شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در تلاش هستیم تا با رعایت استانداردهای کامل زیست محیطی در مراکز تولیدی و کارخانجات شهرستان چابهار به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال کمک کنیم.

به گزارش ایرنا، شهرستان چابهار در حدود 600 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای عمان واقع شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید