به جد پیگیر بحث محصولات ارگانیک و باقی‎مانده آلاینده‎ها هستیم

کدخبر: ۱۸۷۲۵۷
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: به جد پیگیر بحث محصولات ارگانیک و باقی‎مانده آلاینده‎ها هستیم.
به جد پیگیر بحث محصولات ارگانیک و باقی‎مانده آلاینده‎ها هستیم

به گزارش ایسنا، نیره پیروزبخت در جلسه شورای استاندارد استان لرستان اظهار کرد: عدم همکاری شهرداری در بحث صدور تاییدیه ساختمان‌ها و پایان کار با سازمان استاندارد موجب می‌شود که خطراتی گریبان‌گیر جان مردم شود.

وی ادامه داد: در بحث آسانسورهای مسکن مهر نگرانی‌هایی وجود دارد که باید مرتفع شوند.

پیروزبخت با اشاره به تعداد محدود شرکت‌های بازرسی ایمنی آسانسور در لرستان اضافه کرد: آمادگی هر نوع همکاری برای استفاده از ظرفیت شرکت‌هایی را داریم که براساس نظام مرجع اعتباردهی از ما تاییدیه اخذ کرده‎اند.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: اگر تاییدیه استاندارد آسانسورها توسط مرجعی که مورد تایید ماست نباشد، قوه قضائیه با اتکا به مقررات سازمان استاندارد رأی صادر می‌کند.

وی یادآور شد: برای ایجاد شرکت‌های بازرسی تاییدیه آسانسور در استان باید ظرفیت‌سنجی شود و این شرکت‌ها باید به صورت کارآفرین عمل کنند و سازمان استاندارد ملزم به تعریف کار برای آنها نیست.

پیروزبخت با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد تمایل دارد که با محیط زیست در بحث تغییرات آب و هوایی تعامل داشته باشد، گفت: در رابطه با تولید محصول سالم با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که محوریت اصلی آن روی سه موضوع مواد ارگانیک، باقی مانده آلاینده‌ها و حلال است که برای آنها دستورالعمل مشترک تدوین کردیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید