۶۴۰ راهدارخانه فعال در کشور وجود دارد

کدخبر: ۱۸۷۲۶۱
مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۶۴۰ راهدارخانه فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا، طالبی در مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید پاسگاه پلیس راه خرم‌آباد- اندیمشک، از ساخت ۵۰ پاسگاه پیش ساخته پلیس راه تا پایان سال جاری در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: احداث و بهسازی این تعداد پاسگاه در راستای اجرای سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای احداث و نگه‌داری ساختمان های پلیس راه است.

وی با بیان اینکه طرح نوین مقاوم سازی و شکیل سازی ۵۰ پاسگاه در دستور کار سازمان است، افزود: دو مورد از پاسگاه‌های یاد شده در استان لرستان احداث می‌شوند که یک واحد آن در الیگودرز و واحد دیگر امروز در محل مقر پلیس راه خرم‌آباد- اندیمشک کلنگ زنی شد.

 

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به زمان بهره‌برداری از این پروژه، تصریح کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های مختلف در محل پاسگاه پلیس راه خرم‌آباد - اندیمشک تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این پروژه تا قبل از پایان سال و حتی الامکان در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.

 

طالبی با اشاره به نقش مهم پلیس راه خرم‌آباد - اندیمشک به عنوان محور شریانی و استراتژیک بار و مسافر تصریح کرد: این پاسگاه نقش بسزایی در تامین امنیت و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات خواهد داشت.

 

وی بهسازی پاسگاه‌های قدیمی را از ارکان و اولویت‌های ایمنی کشور دانست و گفت: با توجه به قرار داشتن پلیس راه خرم‌آباد- اندیمشک در ورودی شهر خرم‌آباد، در رابطه با زیباسازی محوطه و ساختمان این پاسگاه با مشاور رایزنی شده است.

 

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از وجود ۶۴۰ راهدارخانه فعال در کشور خبر داد و افزود: علی‌رغم این که راهدارخانه ها در ایام مختلف سال محل استقرار نیروهای راهداری و در مواردی هلال احمر و پلیس راه هستند متاسفانه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند که در این راستا طرح بهسازی و نوسازی راهدارخانه‌ها با استفاده از سازه‌های پیش ساخته در دست بررسی است و امیدواریم بزودی اجرای آن عملیاتی شود.

 

در حاشیه این مراسم علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز گفت: ساختمان جدید پاسگاه پلیس راه خرم‌آباد- اندیمشک بنا به نقش مهم این پاسگاه در تامین امنیت محور ورودی جنوب و جنوب شرق استان در اولویت کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان قرار گرفته است.

 

وی اعتبار احداث هر پاسگاه پیش ساخته پلیس راه در استان را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همه تلاش خود را برای بهره‌برداری دو پاسگاه پیش ساخته الیگودرز و خرم‌آباد تا قبل از پایان سال جاری به‌کار خواهیم گرفت.

 

همچنین مرتضی چغلوند رئیس پلیس راه استان هم در این مراسم از تلاش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قدردانی کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن پاسگاه پلیس راه خرم‌آباد- اندیمشک در کریدور شمال - جنوب کشور، اهمیت بسزایی در امنیت مسافران و زائران راهیان نور و عتبات عالیات دارد‌.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید