خودروسازان چینی شکاف کیفی با رقبای جهانی را بستند

کدخبر: ۱۸۷۲۶۲
روزنامه فایننشال تایمز انگلیس بر اساس تحقیقات یک شرکت بین المللی آمریکایی اعلام کرد، به احتمال زیاد در سال 2020 کیفیت برندهای خودرو چین به کیفیت برندهای جهانی می رسد و یا حتی از آن عبور می کند.
خودروسازان چینی شکاف کیفی با رقبای جهانی را بستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از روزنامه یاد شده، بنا به اعلام شرکت بین المللی «جی دی پاور*» که خدمات اطلاعات بازاریابی ارائه می دهد، خودروسازان چینی شکاف بزرگی که روزی میان خودروهای تولیدی آنها و برندهای جهانی وجود داشت را بستند.

در سال 2000 که این شرکت مشاوره ای صنعت خودرو آمریکا شروع به بررسی کیفیت اتومبیل های چینی کرد، میانگین مشکلات شناسایی شده در هر 100 خودرو چینی بیش از 834 مورد بود و هر خودرو چینی به طور متوسط بیش از هشت مشکل داشت که 2 برابر متوسط جهانی بود.

در سال 2017 اما، نتایج تحقیقات شرکت یاد شده نشان داد، متوسط مشکلات شناسایی شده در هر 100 خودرو چینی 112 مورد است که فقط 13عدد بیش از متوسط جهانی است.

چینی ها بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهانند که سال گذشته به تنهایی30 درصد خودروهای مسافری و تجاری جهان را تولید کردند.

**موفقیت برند ام جی (MG) چین

ماه گذشته (سپتامبر) نیز صنعت خودرو چین به جایگاه بلند دیگری رسید. برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا** که نهاد مسئول بررسی ایمنی خودروها در این کشور است، پس از اجرای تست تصادف برای خودرو مدل «MG GS SUV» چین، به لحاظ ایمنی در تصادف این خودرو را در ردیف خودروهای پنج ستاره رتبه بندی کرد.

رتبه پنج ستاره این نهاد را برندهایی چون مرسدس بنز کلاس ایی و سوبارو لیبرتی ربوده اند و اکنون برای نخستین بار یک خودرو چینی موفق به تصاحب این رتبه شده است.

چنین جایگاهی، چین را به عنوان یک بازیگر اصلی در بازارهای خارجی مطرح می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید