اشتباه برخی رسانه ها در استناد به یک مصوبه لغو شده بیمه ای

کدخبر: ۱۸۷۳۸۳
اشتباه برخی رسانه ها در استناد به یک مصوبه لغو شده دولت موجب ایجاد این تصور شده است که در حوادث رانندگی، دیه مقصر حادثه به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیرحرام خواهد بود.
 اشتباه برخی رسانه ها در استناد به یک مصوبه لغو شده بیمه ای

به گزارش ایرنا، هیات وزیران دوازدهم مهرماه ماده 4 آیین نامه اجرایی ماده 3 قانون بیمه شخص ثالث را اصلاح کرد که بر اساس آن «میزان تعهد بیمه گر در هر حادثه برای جبران خسارت فوت، معادل مبلغ مندرج در بیمه نامه و برای جبران خسارت جرح یا صدمه بدنی، برابر با حاصل ضرب درصد دیه یا ارش تعیین شده در مبلغ مندرج در بیمه نامه است که حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیر حرام خواهد بود.»

با این همه، هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین که در مجلس شورای اسلامی مستقر است، این مصوبه دولت را خلاف قانون بیمه شخص ثالث دانست و ابطال کرد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی هجدهم مهرماه در نشست خبری درباره مصوبه دولت اعلام کرد این آیین نامه در هیات تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ابطال شده است و از این رو یا باید در فرصت 10 روزه اصلاح یا بار دیگر فرآیند تدوین آیین نامه جدید طی شود.

«علی جباری» در بیان علت رد این مصوبه توضیح داد: اشکال وارد شده به آیین نامه این بود که نباید برای سقف پوشش راننده مقصر حادثه، دیه مرد مسلمان در ماه عادی مبنا باشد؛ زیرا در قانون بیمه شخص ثالث سقف پوشش بیمه نامه ها بر مبنای نرخ دیه مرد مسلمان در ماه های حرام دیده شده است و از این رو آیین نامه به دولت بازگشت.

بنابراین متن آیین نامه ای که امروز (دوشنبه) در برخی پایگاه های خبری و فضای مجازی دست به دست می شود، متن آیین نامه باطل شده است و محلی از اعراب ندارد.

به گزارش ایرنا، قانون جدید بیمه شخص ثالث خردادماه 1395 به صنعت بیمه کشور ابلاغ شد؛ اجرای کامل این قانون به حدود 60 آیین نامه نیازمند است که بخشی از آنها باید به تصویب هیات وزیران برسد و برخی نیز در شورای عالی بیمه تصویب می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید