گمرک آستارا 24 ساعته می شود

کدخبر: ۱۸۷۸۴۳
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با رئیس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به حجم تردد بالا بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان به ویژه از گذرگاه مرزی آستارا، گمرک این منطقه از این پس در تمام ساعات شبانه روز برای تردد مسافران باز خواهد بود.
گمرک آستارا 24 ساعته می شود

به گزارش ایرنا، مسعود کرباسیان که در راس یک هیات بلند پایه تجاری از دیروز در باکو بسر می برد، افزود: افزایش ساعت کاری گمرک آستارا یک امر ضروری برای تسهیل تردد بین دو کشور بود که اجرای آن را به طور جدی پیگیری می کنیم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش ساعت کاری گمرک پلدشت - شاه تپه گفت: افزایش ساعت کاری این گذرگاه را نیز که از مسیرهای پر تردد بین دو کشور است، ابلاغ کرده ایم.

کرباسیان در مورد گمرگ بیله سوار گفت: دراین گذرگاه مرزی نیز ترانزیت باید ۲۴ ساعته باشد ولی برای مسافران نیازی به شبانه روزی شدن گمرک نیست، زیرا در ساعات شبانه تردد از این گذرگاه کم است ولی برای روزهای تعطیل با هماهنگی رئیسان گمرگ دو طرف ایرانی و آذربایجانی، امکان افزایش ساعت کار گمرگ امکان پذیر خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین پیشنهاد یک گمرک مجزا در مرز اصلان دوز را مطرح کرد که مورد موافقت طرف آذربایجانی قرار گرفت.

کرباسیان با اشاره به اجلاس سران سه کشور ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در آینده نزدیک در تهران ، پیشنهاد تشکیل کمیته گمرگی سه جانبه را مطرح کرد.

وزیر اقتصاد کشورمان همچنین با اشاره به مشکلات مسافران ایران در گمرک آستارا و بازبینی وسایل آنها با وجود دستگاه ایکس ری از طرف آذری خواست برای سهولت رفت و آمد مسافران ایرانی در این زمینه اقدام شود که طرف آذری اعلام کرد از این پس اعلام می کنیم فقط در مواقع ضروری بازبینی صورت بگیرد.

آیدین علی اف رئیس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: جمهوری آذربایجان اصلاحات زیادی در حوزه گمرک انجام داده است که نتیجه آن بهبود روابط و توسعه تجارت خواهد بود.

وی افزود: آذربایجان دروازه ورود به کشورهای همسود و بازار ۲۰۰ میلیونی منطقه است و با توجه به قراردادهای تجارت آزاد آذربایجان با گرجستان و اوکراین و تعرفه های پایین گمرکی با این دو کشور، تولید و صادرات از آذربایجان برای شرکت های ایرانی می تواند به صرفه باشد.

وی همچنین با استقبال از ۲۴ ساعته شدن گمرک آستارا گفت: ما نیز با افزایش نیروی انسانی شاغل در گمرک با این موضوع همراهی خواهیم کرد.

کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان امروز با رئیس جمهوری آذربایجان الهام علی اف نیز دیدار خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید