اولین برآورد از اعتبار لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده

کدخبر: ۱۹۰۳۰۵
تسنیم : دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات و‌ بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان باید تخصیص یابد.
اولین برآورد از اعتبار لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده

سرلشکر محسن رضایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه، با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده مناطق محروم استان کرمانشاه را دارد اظهار داشت: این حادثه که خسارت جانی قابل توجهی داشته​ بیشتر موجب آوارگی و‌ سرگردانی مردم شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خسارت زیادی به منازل و شغل مردم این مناطق وارد شده است که همت جدی مسئولان را برای رفع مشکلات می‌طلبد و باید برای رفع بحران فکر جدی کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون آمار تخریب 30هزار واحد مسکونی را به ما داده‌اند گفت: برخی از این منازل مسکونی 100 درصد تخریب شده و اگر برای بازسازی هر خانه‌ای 30میلیون تومان در نظر بگیریم بیش از 1000 میلیارد تومان به‌منظور تعمیرات و‌ بازسازی منازل اعتبار نیاز است.

رضایی با بیان اینکه تخصیص این اعتبار یک تصمیم‌گیری ملی نیاز دارد بیان کرد: بخشی از این اعتبار باید از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود و در صورتی که گزارش جامعی به دفتر مقام معظم رهبری داده شود ما هم​ کمک خوبی به این استان خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید